Ca la fiecare mare salon din ultimii ani, standul Dacia a polarizat atenția publicului larg, dornic să descopere rețeta de succes a mașinilor ieftine și accesibile produse la Mioveni. Secondat de noile generații Logan, Sandero și Logan MCV, vedeta Duster face-lift a strălucit în această dimineață la Frankfurt, generând o suită de reacții pozitive în rândul presei de specialitate prezente la salon.
După ce ieri v-am prezentat primul exemplar de serie înmatriculat în România, imortalizat chiar pe străzile din București, astăzi revenim cu o galerie foto completă, în direct de la salonul german.
Marile noutăți aduse de face-lift-ul prezentat la Frankfurt sunt un motor turbo de 1,2 litri pe benzină, un interior revizuit și câteva modificări estetice ce reușesc să imprime SUV-ului argeșean un aer mai sobru, de inspirație teutonă: faruri noi, cu geam clar și lumini de zi, o grilă redesenată, cu inserții cromate rectangulare, jante satinate de 16 inch și stopuri pe fundal mai deschis.
Dacă la exterior face-lift-ul este minor, renovarea interiorului este una de amploare. Comenzile geamurilor electrice dispun acum de funcție impuls și au migrat pe portiere, poziție infinit mai naturală și mai ergonomică. Antifonarea este și ea mai bună, iar consola centrală a fost complet reconfigurată pentru a acomoda touchscreen-ul de 7 inch al sistemului opțional MediaNav, cu navigație și conexiuni bluetooth/USB incluse.
Echiparea de serie este acum mai bogată și include ESP, airbaguri laterale cap/torace și un sistem audio cu lector mp3 și intrări USB/aux. Contra cost, se oferă cruise control, limitator de viteză și senzori de parcare față/spate.
Creditat cu un consum mediu de 6 l/100 km, noul turbo de 1,2 litri, din familia TCe, dezvoltă 125 CP și va fi cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte. Celelalte versiuni de motorizare rămân neschimbate: 1,6 litri/105 CP benzină și 1.5 diesel, de 90 și 110 CP. În funcție de echipare, Duster va dispune de indicator de schimbare a treptelor de viteză și de funcția ECO MODE. Aceasta modifică parametrii de funcționare ai motorului și ai sistemului de climatizare, limitând la nevoie performanțele acestora, de dragul economiei de carburant.