Ford B-Max, primul automobil construit de Ford în România (cel puțin în secolul acesta), a avut parte de prezentarea oficială în România. Nu a fost chiar o lansare, deoarece aceasta se va petrece abia la toamnă, când vor fi livrate primele exemplare și va debuta campania de promovare.
Până atunci, însă, românii pot face comenzi, iar prețul anunțat de companie este unul special pentru România. Este vorba despre 13.400 de euro pentru echiparea Ambiente cu motor pe benzină 1.4 litri, de 90 CP și cutie manuală cu 5 trepte. Dotările acestei echipări, entry level pentru gama B-Max, sunt rezonabile, fără să iasă în evidență (jante oțel de 15 inci, geamuri electrice față/spate, ESP, airbag-uri frontale și laterale. Pentru a suplimenta oferta, cei de la Ford au adăugat gratuit un pachet ce conține aer condiționat și Radio CD cu Mp3, un pachet care valorează în mod normal 1.000 de euro.
Potrivit lui Henrik Nenzen, Director General Ford România, prețul este special și este valabil în perioada de precomenzi, urmând ca din momentul lansării, la toamnă, toată gama de prețuri să fie revizuită. De asemenea, Nenzen a mai declarat un lucru important, aducând pentru prima dată într-o discuție oficială posibilitatea negocierii prețurilor cu dealerii. Astfel, pentru programul Rabla, cu 3 vouchere, Ford B-Max Ambiente cu 1.4 benzină ajunge la aproximativ 10.800 euro, iar cu un discount al dealerului, mașina se apropie de 10.000 de euro, ceea ce este un preț foarte bun pentru un automobil MPV din clasa B. Concurența cea mai importantă e reprezentată de Opel Meriva, care are un preț de pornire de 14.100 euro, dar și o echipare mai bună. În același timp, în curând va fi lansat și Dacia Lodgy, primul MPV al mărcii Dacia, care are, ca de obicei, un preț fără concurență, 9.500 de euro. Este drept, vorbim despre o mașină fără ESP și fără alte echipamente cu care românii s-au obișnuit, astfel că piața va separa clienții celor două modele în două segmente distincte. În plus, Lodgy are o lungime ceva mai mare, care îi permite să aspire și la segmentul superior, deși e construit pe platforma de clasă B.
Motoarele pe care Ford le oferă clienților săi în gama B-Max sunt toate din categoria economic, începând cu deja celebrul 1.0 litri EcoBoost, motor pe benzină, fabricat și la Craiova, cu două versiuni de putere: 100 CP și 120 CP, cea din urmă având și sistemul Start/Stop, și, de asemenea, tot pe benzină 1.4 litri 90 CP. Alte două versiuni diesel vor completa oferta: 1.5 TDCi, de 75 CP, și 1.6 TDCi de 95 CP.
Versiunile de echipare sunt clasice pentru Ford: Ambiente, Trend și Titanium, cea din urmă având pe lista de echipamente faruri de ceață, buton de pornire, cruise control, proiectoare cu halogen și LED, plus alte elemente de confort sau funcționalitate. Toate echipările beneficiază de o ofertă, un pachet care conține gratuit dotări din echipările superioare, cu valori între 1.000 și 2.500 de euro.
Prețurile pentru cel mai ieftin Trend este de 14.150 euro, iar pentru cel mai ieftin Titanium, cu motor 1.0 litri 100 CP, este de 16.150 euro. Toate prețurile includ TVA.
Reprezentanții Ford au afirmat că ținta pentru anul viitor este de 2.000 de unități livrate pe piața din România, în timp ce producția fabricii va ajunge la circa 100.000 de unități, ceea ce înseamnă că restul vor fi exportate. Anul acesta producția începe în luna iunie, până atunci fiind produse automobilele pentru showroom-uri și pentru teste.
Echipare | Carburant | Motorizare | Putere | Preț cu TVA |
AMBIENTE | Benzină | 1.4 | 90 CP | 13.400 € |
TREND | Benzină | 1.4 | 90 CP | 14.150 € |
1.0 EcoBoost | 100 CP | 14.650 € | ||
Diesel | 1.5 TDCi | 75 CP | 15.650 € | |
TITANIUM | Benzină | 1.0 EcoBoost | 100 CP | 16.150 € |
1.0 EcoBoost | 120 CP | 16.900 € | ||
Diesel | 1.5 TDCi | 75 CP | 17.150 € | |
1.6 TDCi | 95 CP | 17.650 € |