duminică, octombrie 12, 2025
AcasăIndustrieFerdinand Piech: "Portofoliul Volkswagen va fi extins cu un al XIII-lea brand"

Ferdinand Piech: “Portofoliul Volkswagen va fi extins cu un al XIII-lea brand”

Preşedintele grupului Volkswagen, Ferdinand Piëch, îşi propune să adauge colecţiei actuale de douăsprezece branduri o nouă marcă. Extinderea portofoliului face parte din strategia VW de preluare a şefiei clasamentului celor mai mari constructori auto din lume până în 2018.

“Peste 10 ani, copiii noştri vor conduce una dintre maşinile produse de cele treisprezece branduri membre ale Grupului Volkswagen.” a declarat Piëch, citat de Bloomberg.

În prezent, VW deţine douăsprezece mărci, printre acestea numărându-se opt producători de autoturisme, doi constructori de camioane, unul de motociclete şi unul de vehicule comerciale uşoare. Piëch nu a divulgat niciun fel de detalii legate de identitatea viitorului brand. Astfel, sunt valabile atât crearea unei sigle complet noi, cât şi achiziţia unui producător existent.

Cea mai plauzibilă variantă rămâne apariţia unui brand low-cost, dedicat pieţelor emergente, idee vehiculată deja inclusiv la nivel oficial. Complementară gamei actuale VW, noua linie de modele simple şi accesibile, produse cel mai probabil în China, ar permite atingerea rapidă a dezideratului de acaparare a poziţiei fruntaşe în topul celor mai mari producători auto în următorii cinci ani. Noul brand ar putea primi undă verde până la finele acestui an.

Portofoliul grupului VAG s-a mărit considerabil în ultima perioadă. Printre constructorii achiziţionaţi recent se numără producătorul german de camioane MAN, italienii de la Ducati şi marca Porsche, “înghiţită” integral de VW în 2012.

Caracterizat de Piëch drept un brand iconic, Alfa Romeo s-a aflat recent pe lista de cumpărături a patriarhului Volkswagen. Şeful grupului Fiat, Sergio Marchionne, a refuzat însă să vândă marca italiană, acesta reiterând chiar săptămâna trecută decizia categorică de a menţine Alfa Romeo în cadrul marii familii Fiat.

O altă legătură fusese stabilită de VW cu japonezii de la Suzuki. Grupul german a achiziţionat 19,9 din firma niponă în 2009. Tranzacţia estimată la 1,7 miliarde de euro a fost un eşec de proporţii, încheiat cu un proces intentat de Suzuki la curtea de arbitraj din Londra şi posibila returnare a acţiunilor cumpărate de VW.

Lichidităţile grupului VAG au scăzut spectaculos cu peste 57 la finele lui 2012. În prezent, în vistieria gigantului auto german se mai află aproximativ 9,22 miliarde de euro.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole