autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, apr. 17th, 2012

DMC Terra 650 – Un Porsche Cayenne de 650 CP

Tuner-ul german DMC a făcut o excepţie şi a modificat primul SUV din istoria sa, un Porsche Cayenne Turbo (958), pe care l-a botezat DMC Terra 650, din cauza “hergheliei” ascunse sub capotă.

DMC este specializat în modificarea şi personalizarea modelelor super-sport Ferrari şi Lamborghini, precum 458 Italia “Milano”, F430 “Carbonio”, Murcielago “2011GT sau Gallardo “Italia”. Iar, din când în când, prin atelierele sale a mai trecut şi câte un Maserati (Gran Turismo “Sovrano”) ori un Aston Martin (V8 Vantage “Royal”, DB9 “Royal”). Succesul de piaţă al Porsche Cayenne se pare însă că i-a sensibilizat atât de mult pe cei de la DMC, încât au făcut o excepţie şi s-au apucat să “meşterească” primul SUV din istoria lor.

Din punct de vedere optic, DMC propune un kit aerodinamic de tip “plug&play”, ce poate fi instalat în numai 1-2 ore. Acesta este alcătuit din spoilere faţă/spate, praguri profilate, carcase pentru oglinzile laterale, un eleron spate, un difuzor, ce se montează sub paraşocul spate pentru aerul de sub maşină să iasă controlat, şi o capotă restilizată, toate din fibră de carbon şi, prin urmare, mult mai uşoare decât elementele de fabrică.

În ceea ce priveşte performanţele, pentru a creşte puterea Cayenne-ului Turbo, de la 500, la 650 CP, inginerii DMC au pregătit un upgrade pentru cele două turbine originale, ce constă în elice şi “rulmenţi” din aliaj de titan şi aluminiu. Astfel, turbinele V8-ului pot conferi o presiune de supraalimentare mai mare (cu până la 10) şi au o inerţie redusă, ceea ce face ca răspunsul lor să fie mai prompt.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>