Uzina Dacia va deveni furnizor oficial Daimler, în cadrul unui parteneriat care vizează montarea motorului Renault H4, produs exclusiv la Mioveni, pe viitoarea generaţie de modele Smart. Anunţul a fost făcut de Sorin Buşe, directorul general RTR.
“Executam anumite lucrari pentru Daimler. Bineinteles, este vorba de un parteneriat inca, exista niste strategii corporative pe care nu le comentez eu acum, de colaborare pe termen lung, insa, de exemplu, motorul H4 care se fabrica in acest moment la Pitesti va fi folosit de Daimler”, a declarat Buşe, citat de 0-100.ro
Motorul turbo de 0,9 litri şi 90 CP, cunoscut sub denumirea comercială 0.9 TCe, echipează în prezent o gamă largă de modele produse de Grupul Renault, inclusiv noile Dacia Logan/Sandero şi recent lansatul Clio IV, în viitorul apropiat, acelaşi propulsor urmând să fie montat şi pe noua generaţie de modele Smart şi viitorul Twingo.
Colaborarea dintre Renault şi Daimer nu este deloc întâmplătoare. Aflaţi în căutarea unor soluţii viabile de reducere a costurilor, cei doi giganţi auto au încheiat o alianţă strategică care prevede împărţirea costurilor de dezvoltare şi producţie a viitoarei game de modele mini produse de Renault şi Smart.
Potrivit înţelegerii oficiale, Renault va asambla viitorul Smart ForFour în uzina proprie din Novo Mesto, Slovenia, alături de următoarea generaţie Twingo, iar Daimler va pune la dispoziţia francezilor o nouă platformă tehnică ce va sta la baza ambelor modele. Viitorul Twingo va trece, astfel, în premieră, de la configuraţia clasică cu tracţiune faţă la cea cu motor amplasat în spate şi tracţiune pe puntea posterioară.
Producţia motorului H4 – 0.9 TCe a demarat în septembrie 2012, capacitatea liniei de asamblare de la Mioveni estimată pentru acest an fiind de aproximativ 150.000 de unităţi.