Dacia City revine în centrul atenției, odată cu un nou val de zvonuri privind iminenta lansare a unui model de clasa mini sub sigla constructorului argeșean. Francezii de la Caradisiac susțin că a doua citadină din istoria Dacia va fi lansată anul viitor și va costa 5.000 euro.
Dacia City, așa cum este cunoscut proiectul intens mediatizat în presa din România, nu va fi, însă, produsă nici la Mioveni și nici în Tanger, ci în India, la uzina Renault-Nissan din Chennai. Ideea asamblării noului mini în fabrica AvtoVAZ-Lada, din Rusia, a fost abandonată din rațiuni financiare. Nu sunt de vină doar costurile ridicate ale retehnologizării liniilor de producție, ci și succesul limitat al mașinilor de oraș pe această piață, ceea ce ar face integrarea unui model de segment A la Togliatti neprofitabilă pe termen mediu și scurt.
Dacia City nu va fi construită pe noua arhitectură dezvoltată de Renault în parteneriat cu Daimler/Smart și folosită de noua generație Twingo. Configurația inedită cu propulsie pe puntea din spate și motor ascuns în portbagaj rămâne prea exotică pentru un model low-cost, dedicat cu precădere piețelor emergente și clienților conservatori.
Există două variante credibile. Una ar fi utilizarea platformei convenționale, cu tracțiune față, a vechiului Twingo. Costurile de producție ar fi mai reduse, iar cele de dezvoltare, aproape nule. Caietul de sarcini specifică, însă, foarte clar necesitatea unui set de complet de cinci portiere. Adaptarea structurii de rezistență a vechiului Twingo ar deveni, astfel, o sarcină relativ costisitoare. Soluția salvatoare se numește Renauls Pulse, un mini derivat din actuala generație a lui Nissan Micra, produs și comercializat exclusiv în India.
Lungimea totală nu va depăși pragul de 3,8 metri, încadrându-se în canoanele curente ale segmentului. Spațiul interior va fi unul extrem de generos, în ton cu filozofia smartbuy, respectată cu strictețe și de celalalte modele din gama Dacia: versatilitate maximă, la preț minim.
Gama de motorizări va fi una relativ restrânsă, bazată exclusiv pe unități alimentate cu benzină. Modelul de bază va fi animat de clasicul 1.2 aspirat de 75 CP, iar modelul de top va fi oferit în compania noului turbo TCe în trei cilindri, de 0,9 litri și 90 CP. Gama de prețuri va pune, de asemenea, accentul pe simplitate: 5.000 de euro pentru modelul 1.2 și 6.000 de euro pentru cel turbo.