vineri, martie 29, 2024
AcasăIndustrieCompetiția dintre Audi, BMW și Mercedes a dus la vănzări de peste...

Competiția dintre Audi, BMW și Mercedes a dus la vănzări de peste 3,5 milioane de mașini premium, în acest an

Cele trei mărci premium din Germania, Audi, BMW și Mercedes-Benz, au atins un nivel-record de automobile vândute în toată lumea, în acest an, toate trei anunțând cifre în creștere pentru cele 10 luni scurse de la începutul anului. Între primele două clasate, BMW și Audi, diferența este de circa 20.000 de mașini, iar în ultimele două luni oricare dintre ele s-ar putea clasa pe prima poziție. Până la finalul anului, cele trei vor depăși 4 milioane de vehicule premium și de lux.

BMW

BMW este în continuare liderul pieței auto de mașini premium, la nivel global, cele 1,24 milioane de autoturisme vândute sub acest brand asigurând o distanță deloc liniștitoare față de Audi, clasată pe poziția a doua. BMW a vândut în octombrie 132.823 de autoturisme, mai multe cu 15,4 față de luna similară din 2011. Cel mai solicitat model a fost Serie 3, cu 37.123 vehicule, urmat de Serie 5, cu 26.404 vehicule, și Serie 1, cu aproape 20.000 de unități vândute. Creșterea pentru perioada ianuarie-octombrie a fost de 9,3 (1,13 milioane mașini în 2011, în perioada similară). Celelalte mărci ale grupului BMW (Rolls Royce, Mini, inclusiv motociclete), au totalizat aproximativ 250.000 de unități.

Audi

Audi a anunțat un volum total, pentru intervalul ianuarie-octombrie, de 1,22 milioane de mașini, adică o creștere de 12,9 comparativ cu cele 10 luni din 2011. În luna octombrie, vânzările au urcat până la nivelul de 123.600 de automobile, cu 13,9 mai multe ca anul trecut. Comunicatul Audi vorbește despre depășirea, în China, a vânzărilor din 2011, pe tot anul, cu volumul pe cele 10 luni din 2012. Cele mai bune piețe pentru Audi au fost, anul acesta, Europa, China și SUA, exact în această ordine. Un punct important a fost Europa, unde Audi a obținut o creștere de 4,2 procente, în pofida scăderii masive a pieței. Cele mai bune creșteri au fost înregistrate de SUV-uri, Q3, Q5 și Q7, precum și de familia A5, formată dintr-un coupe, un cabrio și un GT.

Mercedes-Benz

Compania din Stuttgart, parte a Daimler AG, nu reușește să recupereze din distanța ce o separă de cei doi rivali din Bavaria, deși vinde, sub acest brand, și vehicule utilitare. Cu toate acestea, Mercedes a înregistrat un nou record de vânzări, depășind pragul de 1 milion de vehicule vândute în a zecea lună a anului, cu 1,07 milioane de automobile, respectiv o creștere de 5,1. În luna octombrie, volumul Mercedes a fost de 109.632 de mașini, cu 6 mai multe decât anul trecut. Toate mărcile de autoturisme din grup (Mercedes, Maybach și smart) au totalizat 1,16 milioane în acest an. Modelele care au stimulat cel mai bine vânzările au fost B Class și nou-lansatul A Class, însă cel mai vândut model rămâne C Class. Mercedes-Benz a înregistrat creșteri importante pe cele mai mari piețe europene, pe o piață în scădere, de altfel Europa fiind cea mai importantă piață pentru brand. Urmează, în această ordine, SUA și China, unde Mercedes nu are volume la fel de mari precum BMW și Audi.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole