Chevrolet Malibu apelează la un face-lift la numai un an de la lansare

0
259

General Motors a confirmat introducerea unui face-lift pentru modelul Malibu, la doar un an de la lansare. Motivele neoficiale țin de vânzările slabe ale acestui model, pe un segment extrem de competitiv, cel al limuzinelor de clasă medie.

Șeful General Motors, Dan Akerson, a confirmat jurnaliștilor americani că se lucrează la o revizuire a lui Malibu, că review-urile nu tocmai pozitive ale presei au contribuit la această decizie și că schimbarea vine mai devreme decât era planificată. În mod normal, un face-lift este introdus în viața unui automobil la circa 3-3,5 ani de la lansare, pentru a stimula vânzările pentru următorii 3 ani. De obicei sunt efectuate mici modificări estetice, iar uneori sunt introduse motoare sau finisaje interioare noi. Șeful GM a confirmat, pentru Malibu, doar modificările la partea frontală, fără a le detalia.

„Cred că este o mașină bună. O să fie OK”, a mai spus Akerson referitor la Chevrolet Malibu.

Competiția de pe piața americană este extrem de dură pe segmentul mediu, unde modelele japoneze Honda Accord și Toyota Camry, împreună cu celelalte asiatice, Kia Optima și Hyundai Sonata, pun mari probleme modelelor americane, între care Ford Fusion este cel mai apreciat. Alături de acestea, Volkswagen Passat a înregistrat creșteri mari în preferințele publicului.

Vânzările Chevrolet Malibu în SUA sunt departe de planurile companiei, cu circa 189.000 de exemplare vândute în 2012, până în octombrie, după ce veceha generație s-a vândut în 204.808 unități vândute anul trecut și 198.770 în 2010. Modelul Chevrolet Malibu, pentru piața americană, este construit în cele două uzine din Detroit și Kansas City, în timp ce mașinile vândute în Europa sunt construite în Coreea.

Pe piața europeană, Chevrolet Malibu a fost introdus, în premieră, la salonul de la Frankfurt, 2011, iar vânzările au început anul acesta. Inițial, modelul a fost oferit cu motorul 2.4 litri benzină, o versiune diesel fiind introdusă abia în august. Din acest motiv, vânzările din Europe sunt nesemnificative pentru acest model în portofoliul mărcii.

Lunar, Chevrolet a vândut, în 2012, în Europa, circa 15.000 de mașini, din care cele mai vândute au fost Aveo și Spark, cu peste 5.000 de unități, în medie, lunar. Deși pe tot anul marca americană a înregistrat o creștere ușoară, de 1,9, în octombrie înmatriculările Chevrolet au scăzut cu 20, una dintre cele mai mari pierderi de pe piață (-6,9 total piața auto din Europa, față de 2011).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.