Deși a avut o evoluție catalogată ca fiind dezamăgitoare în cadrul testelor EuroNCAP, unde a obținut doar trei stele pentru protecția oferită pasagerilor, Dacia Lodgy continuă să se bucure de aprecierea publicațiilor europene de specialitate. Recent, revista franceză L‘Argus a publicat rezultatele concursului său anual care desemnează cea mai bună mașină din 2012.
Competiția se desfășoară pe cinci categorii și include toate vehiculele noi lansate pe piața din Franța în ultimul an. Lodgy a fost selectat printre finaliști și apoi a fost supus unei expertize atente din partea juriului.
Jurnaliștii au avut de notat mai multe capitole, printre care:
- Prețul de pornire: Au fost luate în calcul doar prețurile de listă și nu ofertele speciale.
- Prețul de operare pe kilometru: Acesta a fost calculat în funcție de discount, de costul consumabilelor, de costul reviziilor și de costul asigurărilor. Valoarea a fost calculată pentru o rulare de 60.000 de kilometri pe o durată de 3 ani.
- Valoarea reziduală: Unele mașini se depreciază mai mult decât altele. Această valoare a fost estimată la o rulare de 60.000 de kilometri pentru versiunile diesel și la 45.000 de kilometri pentru versiunile pe benzină.
- Beneficii în utilizare: Și aici au fost luate în calcul mai multe variabile. Printre ele se numără plăcerea de a conduce, calitatea, desigul general, habitabilitatea și modularitatea.
După deliberare publicația franceză a ales cinci mari câștigători pentru fiecare categorie:
Categoria Urbană
Modele mici, versatile, a căror lungime nu depășește 4 metri. Aici, premiul a fost adjudecat de Renault Clio, un model de origine franceză, lansat în toamna acestui an la Salonul de la Paris.
Categoria Compactă
Inima pieței auto europene, constituită în principal din modele cu o lungime medie de 4.3 metri. Aici, premiul a fost adjudecat de noul Mercedes A-Klasse. Pe următoarele locuri s-au clasat Volkswagen Golf, marele favorit al publicului, și Volvo V40, revoluția suedeză în materie de siguranță.
Categoria Mașinilor de Familie
Este una dintre cele mai generoase categorii, aici fiind incluse monovolume, sedanuri medii și mari sau variante break. Dacia Lodgy a reușit să își adjudece victoria în fața unor modele extrem de competitive, cu o experiență incontestabil mai mare decât a produsului românesc. Pe locul doi s-a aflat Toyota Prius+, iar pe poziția a treia BMW Seria 3 sedan.
L’Argus a evaluat versiunea diesel 1.5 dCi, cu nivel de echipare Laureate. Jurnaliștii au calculat o valoare reziduală de 49 pentru un rulaj de 60.000 de kilometri pe o durată de trei ani. De asemenea, la aceeași exploatare, publicația franceză a calculat un cost de exploatare de numai 0.25 euro pe kilometru. O valoare extrem de apreciată de francezi, care văd în Lodgy un adevărat model de familie.
Categoria SUV
Mașini cu capacități 4×4. Acest segment a fost creat pentru că aproape orice constructor auto propune un model propriu de acest tip. În urmă cu un an, Dacia a reușit să își adjudece acest trofeu cu actualul Duster. Anul acesta, trofeul i-a revenit noului Mazda CX-5, care a depășit Opel Mokka și Range Rover.
Categoria Mașinilor Verzi
Aici sunt incluse acele modele care vin cu tehnologii ecologice menite să reducă consumul și emisiile. Câștigător a fost desemnat Toyota Yaris Hybrid.