Este bine știut faptul că piața auto a început să-și revină mai mult prin segmentele premium. Altfel spus, cumpărătorii cu bani au fost primii care s-au săturat de criză, manifestând așa-numitul efect „crise fatigue”. Vă prezentăm care au fost modelele preferate de românii cu bani, în primul trimestru al anului, în topuri de 10 modele, evident pentru mărcile care au 10 modele în portofoliu.
Potrivit înmatriculărilor anunțate de Ministerul Administrației și Internelor, în primele 3 luni ale anului, au fost vândute pe piața internă un total de aproximativ 14.000 de autoturisme, cu o evoluție bună față de anul trecut, când se vindeau aproape 10.000. Dintre acestea, 1655 reprezintă automobile încadrate în segmentele premium sau cele care au un statut similar unei mașini premium (de exemplu Fiat 500, care nu e premium prin prisma prețului). Cifrele de vânzări interne (de fapt înmatriculări) pe zona de preț premium reprezintă aproximativ 12 din piață, respectiv puțin peste 500 de autoturisme lunar sunt cele care se încadrează în acest segment. De aici mai departe, ne-am gandit să vedem care sunt modelele cele mai căutate de români, și am cumulat datele statistice pe întreg trimestrul.
Mai întâi trebuie să spunem că în acest început de an, cel mai cumpărat/înmatriculat automobil premium a fost Mercedes Benz ML Class, care a depășit cu doar 5 unități SUV-ul cel mai mare de la BMW, X5. Pe de altă parte, trebuie remarcat că cele 3 SUV-uri ale bavarezilor, X3, X5 și X6, cumulează aproximativ 300 de unități, ocupând locurile 2-4 ale clasamentului. Nu în ultimul rând, trebuie observată reacția spectaculoasă a pieței la apariție modelului Range Rover Evoque, acesta instalându-se pe locul 5 în clasamentul de anul acesta.
Dacă privim pe mărci, putem identifica cel mai iubit automobil de la fiecare marcă premium, subliniind astfel care sunt trăsăturile cele mai apreciate de români la aceste mărci.
La BMW, marca premium cu cele mai bune înmatriculări în trimestrul 1, este limpede că SUV-urile sunt preferate. Pe de o parte imaginea excelentă pe care BMW o are printre cumpărători, pe de altă parte tradiționalele trăsături sport, la care râvnește orice șofer. X5 cumulează toate aceste calități, având și avantajul dimensiunilor.
BMW |
X5 |
SUV |
112 |
BMW |
X6 |
SUV |
91 |
BMW |
X3 |
SUV |
89 |
BMW |
Serie 5 |
E |
86 |
BMW |
X1 |
SUV |
69 |
BMW |
Serie 3 |
D |
38 |
BMW |
Serie 1 |
C |
29 |
BMW |
Serie 7 |
F |
6 |
BMW |
Serie 6 |
Sport Coupe |
5 |
BMW |
M5 |
E |
3 |
La Mercedes-Benz, modelul ML este o legendă, este SUV-ul la care au râvnit mulți români în anii de după Revoluție. Acum are și un preț excelent, fiind cel mai ieftin dintre SUV-urile mari premium, astfel că e normală apetența clienților. Este urmat de GLK, un SUV special, cu un aspect aparte, dar și de limuzinele clasice ale mărcii, care cumulează peste 2 treimi din totalul vânzărilor acestei mărci.
Mercedes Benz |
ML |
SUV |
117 |
Mercedes Benz |
GLK |
SUV |
76 |
Mercedes Benz |
C Class |
Clasa D |
63 |
Mercedes Benz |
A Class |
Clasa C |
24 |
Mercedes Benz |
B Class |
MPV |
23 |
Mercedes Benz |
VIANO |
COM |
17 |
Mercedes Benz |
VITO |
COM |
17 |
Mercedes Benz |
CLS |
Clasa E |
11 |
Mercedes Benz |
S Class |
Clasa F |
11 |
Mercedes Benz |
GL |
SUV |
9 |
Portofoliul Audi este cel mai bine distribuit între modele, acesta fiind și motivul pentru care nici un model nu iese în față. Primele 3 clasate, Q5, A6 și A4 au cifre de vânzări aproape identice, iar celelalte două, A3 și Q3 sunt la mică distanță. Este evident că proprietarii de Audi oscilează între SUV-uri și limuzine, în același timp având cel mai vândut model din clasa compactă.
Audi |
Q5 |
SUV |
66 |
Audi |
A6 |
Clasa E |
63 |
Audi |
A4 |
Clasa D |
62 |
Audi |
A3 |
Clasa C |
48 |
Audi |
Q3 |
SUV |
42 |
Audi |
Q7 |
SUV |
28 |
Audi |
A5 |
Clasa D |
25 |
Audi |
A1 |
Clasa B |
15 |
Audi |
A7 |
GT |
11 |
Audi |
A8 |
Clasa F |
10 |
Range Rover revine în atenția publicului premium, cu ajutorul unui singur model, Evoque, care se alătură celuilalt model unic, Range Rover și versiunea SPORT. Vorbim despre modele cu o apariție oarecum exclusivistă, alese de cei care vor altceva decât mărci germane.
Range Rover |
EVOQUE |
SUV |
87 |
Range Rover |
SPORT |
SUV |
42 |
Range Rover |
RANGE ROVER |
SUV |
24 |
Volvo se află, de asemenea, într-o poziție bună pe piață, poate chiar cu o cotă mai ridicată față de anii trecuți, brandul suedez, trecut printr-un proces dificil de vânzare, aflându-se acum într-o revenire de formă. Cel mai vândut model este XC60, SUV compact care întruchipează cel ami bine ideea de siguranță.
Volvo |
XC60 |
SUV |
45 |
Volvo |
S40 |
Clasa D |
23 |
Volvo |
S60 |
Clasa E |
19 |
Volvo |
XC90 |
SUV |
13 |
Volvo |
V50 |
Clasa D |
10 |
Volvo |
V60 |
Clasa E |
3 |
Volvo |
S80 |
Clasa F |
3 |
Volvo |
C30 |
Clasa C |
2 |
Volvo |
XC70 |
SUV |
2 |
Celelalte mărci premium de pe piață au volume mult mai mici, comparativ cu cele trei branduri germane, cu volume de 4-5, până la maxim 14 unități vândute în 3 luni. De la acestea, modelele vândute bine, în limita volumului absorbit de piață pentru aceste mărci, au fost Lexus RX450h, Lancia Ypsilon, Alfa Romeo MiTo, Jaguar XJ și Infiniti M.