Standul Citroen a găzduit două premiere mondiale: versiunea restilizată a citadinei C3 și conceptul Techospace, precursorul noului C4 Picasso.
În cazul micului C3, modificările de ordin estetic nu sunt majore. Parașocul frontal, calandrul și blocurile optice au fost ușor retușate, în timp ce deasupra proiectoarelor de ceață și-a făcut apariția o pereche de lumini de zi cu tehnologie LED. În plus, stopurile beneficiază acum de tehnologia LED și gama de vopsele exterioare s-a îmbogățit cu o nouă nuanță veselă, intitulată Ink Blue.
Interiorul a fost și el modificat, marcând un progres vizibil în materie de ergonomie și finisare. Gurile de ventilație beneficiază acum de un contur cromat, consola centrală a fost revizuită pentru un plus de ergonomie, iar scaunele oferă mai mult suport lateral.
Gama de motorizări pentru C3 rămâne în mare parte neschimbată, principalele noutăți fiind două motoare de ultimă generație pe benzină, prezente și pe fratele de concern, Peugeot 208. Este vorba de două agregate cu trei cilindri, de 1 și 1,2 litri, cu puteri de 68, respectiv 82 CP, mai economice cu 25 de procente decât motorizările pe care le înlocuiesc. Amatorii consumurilor reduse au la dispoziție versiunile 1.4 HDI/70 CP, 1.4 e-HDI/70 CP, 1.6 HDI/90 CP și 1.6 e-HDI/115 CP, cu start&stop standard.
Conceptul Technospace sau noul Picasso
Gama de produse Picasso se pregătește să primească un nou membru. Sosirea acestuia va fi anticipată la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie, de un concept, botezat Technospace, ale cărui imagini au fost publicate astăzi oficial de constructorul francez. Citroen Technospace pregătește terenul pentru o nouă generație C4 Picasso, model care s-a bucurat în trecut de o primire extrem de bună în Europa Centrală și de Vest.
Versunea de serie va împrumuta mult din designul conceptului prezentat astăzi și va debuta oficial pe piață în a doua jumătate a anului.
Construit pe o platformă îmbunătățită, botezată EMP2 (Efficient Modular Platform), viitorul C4 Picasso va beneficia de o masă redusă și o arhitectură ceva mai eficientă. Aceasta din urmă, alături de dimensiunile generale (4.43 metri lungime, 1.83 metri lățime, 1.61 metri înălțime) va garanta un spațiu interior generos pentru cinci sau șapte pasageri. Portbagajul va atinge și el valori noi, de 537 litri.
Totul va fi împachetat într-un design nou, dominat de filosofia de design a brandului, blocuri optice față cu efect 3D și lumini de tip LED. Și în interior vor fi operate schimbări majore. Citroen va încerca să păstreze în continuare ergonomia nonconformistă, dar va concentra majoritatea funcțiilor în interiorul unui ecran tactil generos, cu o dimensiune de 12 inch.
C4 Picasso promite și motorizări mai eficiente. Nu vor lipsi dieselurile e-HDI: cel mai economic dintre acestea va emite doar 98 de g/km, grație și masei mult mai scăzute.
CORESPONDENȚĂ DE LA GENEVA