BMW și legendara divizie M GmbH ridică, din nou, ștacheta în segmentul SUV-urilor de înaltă perfomanță. Ajunse la cea de-a doua generație, noile BMW X5 M și X6 M își surclasează toți rivalii în materie de performanțe și putere.
Noua pereche de SAV-uri sportive, așa cum le place bavarezilor să le alinte, împart același V8 twin-turbo de 4,4 litri, grefat direct de pe noile generații M5 și M6, ceea ce se traduce prin 4% mai multă putere și 10% mai mult cuplu, totul în condițiile unui consum mediu de numai 11,1 l/100 km, redus cu 20%. Bineînțeles, sigla M atestă arsenalul impresionant de tehnologii cu care este înzestrată noua unitate: injecție directă, două turbine twin scroll, conectate la galerii de evacuare cross-bank, admisie variabilă Valvetronic și un sistem de răcire regândit de la zero, menit să asigure performanțe optime, indiferent de regimul de lucru.
Puterea maximă este identică cu cea livrată în cazul ediției Performance Package a duetului M5-M6: 575 CP, atinși între 6.000 și 6.500 rpm. Modificările aduse sistemului de supraalimentare generează, însă, un cuplu mai generos, de 750 Nm, disponibil de la 2.200 rpm.
Performanțele sunt și ele pe măsură. Mai ușoare cu 30 kg (greutate de 2.275 kg, respectiv 2.265 kg), noile BMW X5 M și X6 M sunt cu 0,3 secunde mai rapide decât modelele precedente în cazul sprintului de la 0 la 100 km/h, estimat la 4,2 secunde, iar viteza maximă, limitată în mod normal la 250 km/h, ajunge la 280 km/h, pentru versiunile configurate cu pachetul M Driver.
Specificaţii tehnice BMW X5 M şi X6 M |
|
Cilindree (cmc) | 4.395 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 575/6.000-6.500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 750/2.250-5.000 |
Transmisie | Automată, 8 trepte |
Consum mediu (l/100 km) | 11.1 |
Normă de poluare | Euro 6 |
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) | 4.2 |
Viteză maximă constructivă (km/h) | 250 (280) |
Capacitate rezervor (litri) | 85 |
Grație acestor cifre, noile BMW X5 M și X6 M devin noul etalon sportiv al clasei, devansându-și ambii rivali direcți, Porsche Cayenne Turbo și Mercedes ML63 AMG. În materie de accelerație, diferența este de 0,3, respectiv 0,6 secunde, în favoarea modelelor bavareze, sprintul SUV-ului Porsche fiind cotat la 4,5 secunde, iar cel al lui ML63 AMG, la 4,8 secunde. Ecartul devine și mai evident la capitolul putere maximă, Cayenne și ML63 AMG dezvoltând cu 55 CP și 50 CP mai puțin decât noile BMW X5 M și X6 M.
Transmisia automată M Steptronic cu opt trepte și sistemul de tracțiune integrală xDrive sunt standard, cuplul variind permanent la fiecare roată, grație unui diferențial electronic inteligent cu funcție Torque Vectoring, inclus în pachetul Dynamic Drive. Noua cutie este înzestrată cu programul Drive Logic, ce oferă trei moduri de funcționare distincte, dedicate unui stil de condus sportiv sau, dimpotrivă, unuia relaxat sau economic.
În dulcele stil BMW, amprenta vizuală a diviziei M nu depășește granițele bunului simț estetic, modificările de design fiind relativ discrete: prize de aer frontale și aripi mărite, difuzor posterior inspirat din motorsport, evacuare cromată cu patru țevi și jante de 20 sau 21 inci, cu finisaj special și pneuri mixte. Grila a fost și ea reconfigurată pentru a face loc unor spiţe verticale mai groase, preluate de la M5/M6, iar farurile adaptive dispun opțional de tehnologie full-LED și asistent pentru activarea/dezactivarea automată a fazei lungi.
La interior, noile BMW X5 M și X6 M a primit scaune sport M și noul volan sport M cu trei spiţe extrem de subţiri, meniul și butoanele specifice M Drive și cea mai recentă versiune a centralei de comandă iDrive, dotată cu sistem de navigație 3D, camere video exterioare cu funcţie Surround View, controller senzitiv, funcții pinch&zoom şi recunoaştere a literelor “desenate” pe suprafaţa acestuia. Nu puteau lipsi conexiunea la internet și suita de aplicații Connected Drive, inclusiv îndrăgitul program de cronometrare și telemetrie, M Laptimer.
Noile generații BMW X5 M și X6 M debutează luna viitoare la Salonul Auto de la Los Angeles.