Studiul „Cele mai valoroase branduri globale”, realizat anual de Millward Brown, a adus schimbări importante pentru ediția din 2012: BMW a depășit Toyota și a devenit cel mai valoros brand auto. BMW a mai ocupat această poziție acum doi ani, în timp ce Toyota a fost cel mai valoros brand auto din 2006 în 2009 și în 2011.
Topul realizat de Millward Brown, una dintre cele mai cunoscute agenții de cercetare de piață în domenile publicitate, marketing și comunicare cuprinde 100 cele mai valoroase companii din lume. Dintre acestea, doar 6 mărci fac parte din industria auto: BMW, Toyota, Mercedes-Benz, Honda, Nissan și Volkswagen. Acestora li se mai adaugă, într-un Top 10 al industriei, Ford, Audi, Hyundai și Lexus. Valoarea calculată de specialiștii Millward Brown conține mai multe componente, bazate pe rezultate financiare, de vânzări dar și de imagine. Toyota, lider al clasamentului auto din Top 100 BRANDZ timp de mai mulți ani, a fost nevoită să cedeze poziția, ca urmare atât a efectelor nefaste ale cutremurului din Japonia, care a afectat producția globală a mărcii nipone, cât și a scandalului privind unele defecte ale mașinilor Toyota. Marca japoneză a coborât un loc în Top 100, iar valoarea sa a fost estimată la 21,8 miliarde de dolari, cu 10 mai puțin față de anul trecut. În schimb, o performanță mai bună a obținut BMW, care a urcat pe locul 23 în clasamentul general și pe prima poziție în topul industriei auto, cu o valoare de 24,6 miliarde de dolari.
Analiștii agenției care a realizat clasamentul vorbesc despre o conjunctură favorabilă pe piețele din China și SUA, cu creșteri vizibile pentru mărcile Hyundai și Kia, prima dintre ele intrând în premieră în cercetarea BRANDZ, apoi Volkwagen, care a urcat pentru prima dată în Top 100. De asemenea, Chrysler și Fiat sunt menționate pentru succesul alianței pe care au realizat-o. Investițiile în vehicule electrice și ecologice sunt cele care pot aduce valoare adăugată pe termen lung, potrivit Millward Brown.
Cercetarea de piață efectuată de Millward Brown este făcută pe aproximativ 1 milion de persoane și, în același timp utilizează informații financiare de la Bloomberg și Datamonitor.
Cele mai valoroase companii la nivel global sunt Apple, IBM, Google, McDonalds, Microsoft, Coca Cola, Marlboro, AT&T, Verizone și CHINA MOBILE. Toate companiile din Top 100 BRANDZ valorează 330 miliarde de dolari.
[…] Citește “BMW a devenit cel mai valoros brand auto din lume” […]