Brand-ul de lux al Honda, Acura a prezentat în cadrul Salonului Auto de la New York (NYIAS) conceptul RLX. Acronimul “RL” face legătura cu modelul căruia îi va lua locul, iar “X”-ul vine de la sistemul hibrid îmbarcat, ce transformă maşina într-una cu transmisie integrală.
Deşi modelul etalat la NYIAS poartă eticheta de prototip, gradul de finisare şi detaliile arată că, de fapt, RLX este extrem de aproape de versiunea de serie, ce va lua locul “navei-amiral” actuale, Acura RL. Lăsând la o parte design-ul curat şi elegant, precum şi înrudirea platformei cu cea a Hondei Legend, cel mai interesant aspect se ascunde sub “carapacea” conceptului.
RLX este primul model Acura care utilizează sistemul “Sport Hybrid SH-AWD”. Acesta combină un motor V6 de 3.5 litri, cu injecţie directă de benzină şi control electronic al deschiderii supapelor VTEC, cu o cutie de viteze automată, cu dublu ambreiaj şi 7 trepte, şi cu trei agregate electrice, care, împreună, conferă limuzinei o putere totală de peste 370 CP şi un consum mediu estimat la numai 7.8 litri/100 km.
Acura RLX va fi diponibilă pe piaţă din 2013, iar constructorul nipon a anunţat şi o versiune “normală”, cu motor termic de 310 CP şi tracţiune (faţă).