autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, nov. 26th, 2012

Volkswagen investește masiv în încercarea de a depăși Toyota și General Motors

Dorința asociaților și a consiliului de administrație de a împinge Grupul Volkswagen pe primul loc la nivel mondial, înaintea Toyota și General Motors, i-a determinat pe aceștia să aprobe investiții masive în Europa și pe alte piețe în plină criză. Pe de o parte, timpul alocat investițiilor pentru următorii 5 ani se scurtează la circa 3 ani, în timp ce sumele prevăzute pentru cheltuieli la nivel mondial cresc, în intervalul 2013 – 2017. Scopul principal este creșterea în volume reale, dar și îmbunătățirea cotei de piață acolo un vânzările stagnează sau scad.

Volkswagen Group își folosește la maximum avantajele pe care le are în fața concurenților săi: lichiditățile foarte bune și accesul la finanțări extrem de ieftine. De aceea, consiliul de supervizori și șefii grupului au aprobat schimbarea parametrilor de investiții, prin suplimentarea sumelor ce vor fi cheltuite pe fabrici noi acolo unde vânzările cresc. Informațiile comentate de analiști, potrivit Reuters, avansează o creștere de 12 față de planurile inițiale, până la 70 miliarde de euro, pentru următorii 5 ani. În același timp, perioada prevăzută inițial pentru investiții a fost scurtată, astfel că cei aproximativ 50 de miliarde prevăzuți pentru 5 ani, vor fi cheltuiți în numai 3. Principalele victime vor fi PSA Peugeot Citroen și Fiat, în Europa, companii care se află într-o mare suferință din cauza lipsei de bani pentru investiții și, implicit, pentru lansarea de produse noi. Acest lanț al slăbiciunilor nu conduce decât la o amplificare a decalajului deja existent între VW și ceilalți, pe piața europeană, atâta timp cât mărcile amintite au amânat și chiar oprit definitiv proiecte de dezvoltare de modele, de motoare, de platforme. Mai mult, costurile din ce în ce mai mici au permis mărcilor din grupul VW să vină și cu prețuri considerate de unii competitori drept concurență neloială, cum a fost cazul cu Sergio MArchionne, CEO-ul Fiat.

Dincolo de granițele europene, investițiile Volkswagen Group prevăd uzine noi sau extinderea celor existente în China, una dintre cele mai efervescente piețe, Mexic, care alimentează și piața din SUA, precum și Rusia, una dintre piețele cu creșteri masive în această perioadă.

Cu toate acestea, nici Volkswagen nu este scutită de criza globală. Scăderile din Europa au afectat vânzările din ultimele luni și au pus în pericol recordurile așteptate pentru acest an. De asemenea, profiturile au scăzut pe primele trei trimestre, parte și ca urmare a unor investiții.

Grupul german și-a consolidat anul acesta portofoliul cu marca Porsche, adăugată în urma unei fuziuni, și cu Ducatti, una dintre cele mai cunoscute mărci de motociclete.

Volkswagen va depăși, foarte probabil, pragul de 9 milioane de vehicule vândute în acest an, după ce în 2011 a livrat 8,27 milioane de mașini la nivel global. Cu toate acestea, lupta cu General Motors, care a vândut anul trecut puțin peste 9 milioane de vehicule, iar anul acesta a anunțat vânzări în creștere, este dificilă. Nu în ultimul rând, al treilea concurent din ecuație, Toyota, a revenit în 2012 după momentele dificile din 2011, astfel că, după 3 trimestre, are vânzări mai mari decât cele ale GM și VW.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>