duminică, aprilie 13, 2025
AcasăIndustrieToyota își mărește avansul față de GM în 2012 și se pregătește...

Toyota își mărește avansul față de GM în 2012 și se pregătește să redevină lider global

Rezultatele de vânzări ale Toyota din ultimul trimestru confirmă evoluția foarte bună a acestei mărci în 2012 și iminenta revenire ca lider global în industria auto. Trimestrul iulie-septembrie 2012, al doilea din anul fiscal japonez, a adus 2,43 milioane autovehicule livrate, în creștere de la 2,06 milioane anul trecut. Asta înseamnă aproape 20 creștere, ceea ce nu a reușit nicio altă companie, la acest nivel. Pe intervalul ianuarie-septembrie, volumul a fost de 7,4 milioane vehicule, cu 28 mai multe decât anul trecut. Principalul rival, General Motors, a vândut numai 2,28 milioane vehicule în trimestrul al treilea și 6,95 milioane pe cele 9 luni din 2012, potrivit Automotive News. Rezultatele sunt incredibile pentru o companie care în ultimii 3 ani a trecut prin cel puțin două momente grele, uriașele rechemări (14 milioane de vehicule) cauzate de unele probleme tehnice și catastrofa naturală ce a cumulat un cutremur, un tsunami și accidentul de la centrala nucleară Fukushima. Iar parcursul Toyota nu se oprește aici, atâta vreme cât planurile sale cuprind lansarea altor 19 modele noi. Anul acesta o altă problemă majoră a intervenit în vânzări, atunci când piața chineză a refuzat să mai cumpere mașini japoneze, din motive politice. Scăderea din septembrie, cauzată de acest motiv, a fost de 49 de procente. Japonezii mizează însă pe piața americană pentru a compensa pierderile. Ținta de creștere este de 30 în acest an, ceea ce este foarte realizabil în acest moment.

Toyota și-a propus să atingă un volum de 9,76 milioane vehicule în 2012.

Celălalt competitor în clasamentul mondial al constructorilor, Volkswagen Group, a înregistrat creșteri în acest an, ajungând la 2,3 milioane în trimestrul al treilea și aproximativ 7 milioane de vehicule în cele 9 luni. Dacă evoluția rămâne în aceiași parametri, ar putea ocupa poziția a doua la nivel global, pentru al treilea an consecutiv.

Toyota a devenit cel mai mare producător de automobile în 2008, pe fondul căderii masive a General Motors, dar a pierdut acest loc în 2011, ca urmare a dezastrelor naturale din Japonia și a revenirii GM.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole