marți, aprilie 1, 2025
AcasăReclameCum a fost realizată reclama 'Epic Split', spotul viral cu Jean-Claude Van...

Cum a fost realizată reclama ‘Epic Split’, spotul viral cu Jean-Claude Van Damme

Este șpagatul lui Jean-Claude Van Damme autentic? Aceasta e întrebarea care s-a aflat pe buzele milioanelor de internauți din lumea întreagă – 25 milioane, mai precis, care s-au grăbit să vizualizeze noul spot viral ‘Epic Split’, difuzat pe YouTube pentru a promova camioanele Volvo din seria FM și sistemul de direcție revoluționar Dynamic Steering al acestora.

Ei bine, oricât de neverosimil ar părea, răspunsul este afirmativ. Șpagatul lui Van Damme este 100 real, actorul belgian de 53 ani nefiind dublat de un alt cascador, informație confirmată pentru presa americană de directorul de PR Volvo Trucks, Anders Vilhelmsson. Ceea ce nu se vede, însă, în varianta finală a spotului, sunt măsurile de siguranță luate pentru a elimina riscurile unui accident nedorit.

“Cascadoria este reală și a fost realizată într-o singură dublă. Este o cascadorie îndrăzneață, dar am avut un control total asupra realizării sale. Nu a existat niciodată un pericol real.”, explică Vilhelmsson, citat de Wall-Street Journal.

Reclama a fost turnată dimineața, pe pista unui aeroport privat din Ciudad Real, Spania, pentru realizarea acesteia fiind suficientă o singură dublă de 15 minute. Pe toată durata filmărilor, Van Damme a fost asigurat cu cabluri de siguranță, eliminate ulterior în post-producție. Oglinzile camioanelor au fost și ele modificate pentru a găzdui câte un mic suport pentru picioarele actorului.

“Picioarele lui Van Damme nu sunt fixate sau legate de oglinzile celor două camioane. L-am asigurat, însă, cu cabluri speciale, pentru a fi siguri că nu își va pierde viața în cazul unei căderi. Nu am vrut să fim noi cei care l-am ucis pe celebrul Muscles from Brussels“, a mărturisit regizorul Andreas Nilsson.

Pregătirile au durat trei zile, fiind necesare sute de repetiții pentru ca rezultatul final să fie cel pe care îl vedem în spot. Meritul reușitei nu le revine doar lui Van Damme și sistemului revoluționar Dynamic Steering, ci și celor doi șoferi profesioniști, care au reușit să execute perfect manevrele atent planificate.

“Ceea ce au reușit cei doi șoferi e fantastic. Nu știu dacă ați încercat vreodată să mergeți cu spatele la volanul unui camion, dar vă pot mărturisi că nu este deloc ușor să faceți asta. Mai ales că distanța ideală dintre cele două camioane trebuia păstrată în permanență. Sunt convins că mersul cu spatele, cu un cascador suspendat pe oglinzi, a fost testul suprem, și că nimeni altcineva decât Jean-Claude Van Damme n-ar fi fost în stare să realizeze un șpagat perfect în aceste condiții.”

Sistemul Dynamic Steering combină avantajele clasicei servodirecții hidraulice cu rapiditatea unui motoraș electric, care primește până la 2.000 impulsuri pe secundă de la senzorii dedicați pentru a crește precizia controlului asupra volanului.

Strategia difuzării exclusive pe YouTube s-a dovedit a fi genială. Astfel, campania virală, marca Forsman & Bodenfors, le-a adus deja suedezilor peste 19 milioane de vizualizări, cifră greu de atins în condițiile realizării unei reclame obișnuite, difuzată prin intermediul canalelor media tradiționale.

RELATED ARTICLES

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole