Profitul Ford s-a apreciat cu 15% în primul trimestru, în ciuda pierderilor din Europa

0
251

Rezultatele financiare trimestriale raportate de Ford au depăşit orice aşteptări, profitul net al companiei urcând cu 15 faţă de perioada similară a anului trecut, până la 1,6 miliarde de dolari, echivalentul a 1,2 miliarde de euro. Vânzările record din Statele Unite au contrabalansat pierderile de 462 milioane de dolari din Europa.

Succesul din ţara natală a împins profitul diviziei nord-americane peste pragul de 2,44 miliarde de dolari, cel mai bun rezultat trimestrial din istoria companiei. Vârful precedent, de 2,33 miliarde, a fost atins în 2012. Vânzările s-au apreciat cu 11, cota de piaţă deţinută de Ford majorându-se la 16,2. Startul promiţător susţine targetul optimist stabilit pentru 2013, anul acesta urmând să devină, potrivit estimărilor oficiale, al cincilea în care profitul Ford se va menţine la cote record.

Cifra de afaceri la nivel global a fost de 35,8 miliarde de dolari, o creştere de 10, comparativ cu rezultatul din 2012. Profitul operaţional de 2,15 miliarde de dolari echivalează, însă, cu o scădere de 6, consecinţă directă a contracţiei severe înregistrate de pieţele din Europa şi America de Sud, acolo unde Ford a înregistrat pierderi de 462, respectiv 218 milioane de dolari.

Rezultate negative din Europa reflectă costurile ridicate din regiune, cheltuieli ce includ planurile de restructurare, vânzările aflate în picaj şi ratele de curs nefavorabile. Pierderile nu se vor opri aici, Ford estimând pierderi de aproximativ 2 miliarde de dolari pentru divizia europeană, în 2013 – peste nivelul de 1,75 de miliarde raportat în 2012.

Pentru a readuce subsidiara din Europa la profit, Ford a demarat un amplu program de reducere a cheltuielilor, plan ce vizează închiderea a trei uzine şi lansarea noului Mondeo, model amânat mai bine de un an din pricina includerii fabricii unde era asamblată generaţia actuală pe lista neagră a facilităţilor de producţie a căror activitate va fi suspendată în viitorul apropiat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.