Porsche Panamera Turbo S, cea mai puternică declinare a limuzinei germane, va primi un update tehnic şi stilistic minor, debutul oficial al versiunii restilizate fiind programat pentru Salonul Auto de la Tokyo, de luna viitoare.
Pentru a readuce varianta Turbo S pe cea mai înaltă treaptă de putere din gama Panamera, Porsche a înzestrat modelul revizuit cu 20 CP suplimentari. Puterea maximă a urcat, astfel, la 570 CP, cu 50 CP peste pragul atins de Panamera Turbo, în condiţiile în care cilindreea twin-turbo-ului V8 de 4,8 litri a rămas neschimbată. Saltul a fost posibil graţie montării unor turbocompresoare noi, care contribuie la optimizarea fluxului de aer şi a combustiei. Injecţia a fost şi ea recalibrată, presiunea maximă atinsă de noul sistem urcând de la 120 bari, la 140 bari. Cuplul maxim este identic cu cel dezvoltat de vechiul motor, însă cei 750 Nm – 800 Nm la activarea funcţiei overboost, sunt atinşi, acum, pe o plajă mai largă de turaţii, cuprinsă între 2.250 şi 5.000 rpm.
Rezervele impresionante de putere şi cuplu ale noii Panamera Turbo S sunt transmise ambelor punţi prin intermediul sistemului de tracţiune integrală Haldex cu funcţie torque vectoring şi a unei transmisii cu dublu ambreiaj şi şapte trepte de ultimă generaţie.
Panamera Turbo S facelift va fi mai economică cu 11 decât vechiul model, consumul mediu fiind estimat la 10,2 l/100 km. Performanţele sunt aproape neschimbate: acceleraţia de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde şi viteză maximă de 306 km/h.
Din punct de vedere stilistic, noua Panamera Turbo S va beneficia de aceleaşi modificări adoptate deja, în vară, de celelalte variante ale limuzinei germane. Dacă partea frontală a fost redesenată extrem de discret, primind blocuri optice noi, cu tehnologie LED şi o grilă de admisie mărită, posteriorul noului Panamera Turbo S aduce câteva noutăţi importante. Luneta este acum mai mare, suportul plăcuţei de înmatriculare este poziţionat mult mai jos, în paraşoc, iar eleronul escamotabil, compus din patru segmente, este livrat în aceeaşi culoare cu nuanţa caroseriei.
Noul model va fi disponibil, în premieră, şi în versiune cu ampatament extins cu 15 cm. Intitulată Executive, aceasta va fi oferită, însă, doar pe anumite pieţe, prioritate având zonele din Asia şi Orientul Mijlociu.
În România, noul model va ajunge în primăvara anului viitor, preţurile pentru piaţa locală urmând să fie anunţate mai aproape de data lansării.