autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, ian. 13th, 2014

Porsche 911 Targa – cabrio cu accente retro și mecanism inedit de pliere a plafonului (video)

Porsche 911 Targa se întoarce la origini și reia tema pavilionului escamotabil parțial și a montantului B fix, un omagiu adus modelului original, lansat în 1967. Mecanismul de pliere al acoperișului este complet automat și presupune o mișcare complicată de translație lunetei.

Prezentat la Salonul Auto de la Detroit, noul Porsche 911 Targa a fost creat pe baza versiunii 911 Carrera 4, urmând să fie oferit exclusiv în compania unui sistem de tracțiune integrală. Șasiul este și el modificat, ecartamentul spate fiind mărit față de modelele clasice, cu tracțiune față.

În spiritul modelelor Targa originale care făceau furori în anii 60-80, noul Porsche 911 Targa reînvie detalii precum montantul central fix cu finisare metalică și o lunetă convexă, care se întinde până în zona locurilor din față, întocmai precum cupola protectoare a unei arene de fotbal. Cele trei fante retro de aerisire, sculptate în stâlpul central, au rol pur decorativ.

porsche-911-targa

Dacă în cazul primelor generații, plafonul putea fi demontat manual și depozitat în portbagaj, noul Porsche 911 Targa vine cu un mecanism de pliere complet automat. O simplă apăsare de buton invită elementele mobile ale pavilionului la dans: luneta și capacul motorului se ridică și baleiază spre spatele mașinii, în timp ce acoperișul textil execută o mișcare de translație și se rulează în spatele celor două locuri posterioare, luneta revenind apoi la poziția sa inițială. 911 Targa reușește, astfel, să își păstreze configurația de coupe/cabrio cu 2+2 locuri, indiferent de poziția plafonului, iar portbagajul de 125 litri rămâne dedicat exclusiv genților fine.

Porsche oferă pentru noul 911 Targa două versiuni de motorizare, ambele cu șase cilindri: Carrera 4 – boxer de 3,4 litri și 350 CP, Carrera 4S – boxer de 3,8 litri și 400 CP. Echipată cu pachetul Sport Chrono și cutia PDK, varianta de bază atinge 100 km/h cu start de pe loc în 4,8 secunde și se poate lăuda cu o viteză maximă de 282 km/h. Modelul de top este, bineînțeles, mai rapid, accelerația de la 0 la 100 km/h fiind estimată la 4,4 secunde, iar viteza maximă, la 296 km/h.

Noul Porsche 911 Targa va sosi în showroom-urile din România în vara acestui an, prețurile oficiale urmând să fie anunțate cu prilejul lansării locale a noului model.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>