Volkswagen Passat, unul dintre pilonii mărcii de suflet a germanilor, a ajuns la cea de-a opta generație. În România, noul Passat va ajunge în decembrie, iar primele versiuni de caroserie disponibile vor fi sedanul și breakul.
Construit pe baza platformei modulare MQB, noul Passat este mai ușor și mult mai economic. Flexibilitatea noii arhitecturi va permite o diversificare fără precedent a gamei. Bursa zvonurilor anunță, pe lângă tradiționalele variante sedan și break, un nou CC, o limuzină cu ampatament mărit, dar și un coupe și un cabrio.
Adoptarea noii ahitecturi MQB va aduce mai mult spațiu la interior, cu un plus evident la nivelul genunchilor și umerilor pasagerilor din spate, precum și o reducere cu până la 85 kg a masei totale, cea mai ușoară versiune a sedanului cântărind doar 1.312 kg – valoare demnă de un model din segmentul imediat inferior. Ampatamentul a fost extins cu 79 mm, însă, surprinzător lungimea a scăzut cu 2 cm. Dimensiunile exacte ale noului Volkswagen Passat sunt: lungime 4.767 mm, lățime 1.832 mm, ampatament 2.791 mm. Volumul de încărcare al portbajajului este și el mai generos: 586 litri în cazul sedanului și 650 litri pentru breakul, cu 21, respectiv 47 litri mai mult decât în cazul generației anterioare B7.
Interiorul pare o îngemănare inspirată între aerul opulent afișat de nava-amiral Phaeton și simplitatea tipic teutonă a noului Golf, elemente precum volanul sau sistemul multimedia cu touchscreen capacitiv de 9 inci fiind preluate direct de la cea mai recentă versiune a compactei germane. Marea surpriză este grefarea noului display de 12,3 inci ce preia rolul clasicelor instrumente de bord, idee patentată la nivelul grupului VAG de noul Audi TT.
Și pentru că orice nou model lansat trebuie să marcheze puncte importante și la capitolul tehnologie, din lista gadgeturilor prezente pe noul Volkswagen Passat nu puteau lipsi head-up display-ul, sistemul de asistare al luminilor, camerele video cu vedere la 360 de grade şi sisteme de siguranţă vitale: Side Assist cu Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, City Emergency Braking, Trailer Assist, Emergency Assist, Parking Assist.
Noul Passat va putea fi comandat în compania unei vaste palete de unități TSI și TDI, cu puteri cuprinse între 125 și 280 pentru modelele pe benzină, respectiv 120 și 240 CP pentru cele diesel. Urmând direcția de dezvoltare a noului Golf, Passat va primi inclusiv o versiune hibridă, de tip plug-in, care va cupla un TSI de 1,4 litri la un motor electric, ansamblu cu o putere maximă combinată de 211 CP și o autonomie pur electrică de 50 km.
Primele comenzi vor fi preluate imediat după lansarea oficială din toamnă, livrările inițiale urmând să aibă loc în ultima parte a anului. Pe piaţa din Germania, preţurile încep de la 25.875 de euro pentru sedan, respectiv 25.950 de euro pentru break.
FRUMOS MOMENT