Saga scurgerilor de informații a luat sfârșit! Mult așteptata Clasă S de la Mercedes a fost, în sfârșit, lansată oficial, constructorul german dezvăluind întregul arsenal tehnologic al noului model.
Noua Clasă S (nume de cod W222) nu va fi doar expresia absolută a valorilor mărcii germane, ci şi cea mai scumpă limuzină de lux produsă de Mercedes, după ce brandul Maybach a fost închis anul trecut din cauza cererii tot mai slabe. Din program vor face parte patru variante de caroserie, spre deosebire de trei, în prezent: o limuzină cu ampatament normal şi o limuzină cu ampatament lung, iar din 2014 un coupe şi un cabriolet cu patru locuri somptuoase.
Comparativ cu modelul actual, noua Clasă S a crescut în toate direcţiile. Versiunea standard va fi lungă de 5.116 mm (+20 mm), lată de 1.899 mm (+28 mm) şi înaltă de 1.496 mm (-20 mm), în timp ce ampatamentul de 3.035 mm este identic cu cel al vechii generaţii. Varianta alungită va dispune de un ampatament mărit cu 130 mm şi va avea o lungime de 5.246 mm.
La debut, noua Clasă S va putea fi comandată în trei versiuni de motorizare: S350 BlueTEC – diesel V6 de 3 litri şi 258 CP, S500 – V8 pe benzină de 4,7 litri şi 455 CP şi S400 Hybrid – 306 CP, V6 de 3,5 litri şi motor electric. Cel mai economic va fi dieselul, creditat cu un consum mediu de numai 5,5 l/100 km. Marele V8 va consuma aproximativ 8,6 l/100 km în regim mixt, iar Hybrid-ul va avea nevoie de 6,3 l pentru fiecare sută de kilometri parcursă.
Toate motoarele îndeplinesc normele de poluare Euro 6 şi sunt cuplate la o transmisie 7G-Tronic Plus cu şapte trepte. Emisiile au valori cuprinse între 146 şi 213 grame CO2/km.
La baza noii generaţii va sta arhitectura modulară MRA – Mercedes RWD Arhitecture, care va fi folosită în viitor de toate modele Mercedes cu tracţiune spate, inclusiv noua Clasă C, confirmată pentru 2014. Greutatea nu va depăşi 2 tone. Cel mai uşor va fi modelul Hybrid (1.925 kg), celelalte două versiuni cântărind 1.955 (S350), respectiv 1.995 kg (S500). Versiunile cu ampatament lung vor fi, în medie, mai grele cu aproximativ 20 kg.
Clasa S va primi o nouă centrală de comandă sofisticată, cu procesor performant Intel Atom, preluat direct din lumea computerelor portabile, şi un sistem de navigaţie revoluţionar asistat de Google Maps. Filozofia dispunerii informaţiilor esenţiale direct în câmpul vizual al şoferului face un nou pas înainte, graţie implementării unei perechi de ecrane cu diagonala de 12,3 inci. Unul dintre ele este dedicat sistemului multimedia, iar cel de-al doilea înlocuieşte, practic, instrumentele clasice de bord şi afişează un spectru larg de date furnizate de telemetria maşinii, dar şi imaginile preluate de camera video frontală cu vedere pe timp de noapte.
Echiparea de serie va include faruri cu LED-uri, DVD-Player, sistem PRE-SAFE şi suspensie pneumatică AIRMATIC. Opţional se pot comanda faruri inteligente, un sistem audio performant Burmester, scaune posterioare individuale cu funcţii multiple şi masaj, asistent cu infraroşii pentru vedere pe timp de noapte, cruise control auto-adaptiv Distronic Plus, parfumurile de habitaclu din pachetul Air-Balance sau revoluţionarul sistem Magic BodyControl cu funcţie Road Surface Scan 360 de grade – o camerăvideo monitorizează în permanenţă neregularităţile căii de rulare, tăria amortizoarelor variind în funcţie de informaţiile primite, pentru atingerea compromisului perfect între confort şi dinamică.
În România, noul model va ajunge în toamna acestui an. Primele versiuni disponibile vor fi modelele cu ampatament lung, variantele standard urmând să sosească în showroom-urile autohtone în prima parte a anului viitor.