După expansiunea colecţiei premium DS, Citroen îşi întoarce privirea spre gama sa de modele populare, iar primul pas este înlocuirea lui C4 Picasso. Primul set de fotografii oficiale ne dezvăluie un design extrem de apropiat de cel al conceptului Technospace, lansat la Geneva.
Blocurile optice înguste cu tehnologie LED, proporţiile dinamice, parbrizul panoramic uriaş şi hayonul cu decupare surprinzător de amplă îi conferă noului Picasso o personalitate puternică, cu iz premium.
C4 Picasso II va fi, alături de viitorul Peugeot 308, promotorul noii arhitecturi EMP2, platforma tehnică modulară care va sta la baza majorităţii modelelor PSA din viitorul apropiat. Extrem de flexibilă, aceasta poate acomoda modele dintre cele mai diverse, de la hatchback-uri clasice de clasă compactă, până la limuzine de clasă medie sau chiar SUV-uri din segmentul C sau D. Cel mai probabil, noul C4 Picasso va fi echipat standard cu o suspensie spate semiindependentă, însă versiunile de vârf ar putea primi o suspensie multilink, strategie aplicată cu succes şi de grupul Volkswagen în cazul modelelor dezvoltate pe platforma MQB.
Folosirea materialelor high-tech uşoare -aluminiu, oţel cu rezistenţă crescută, plastice compozite; va contribui la reducerea masei totale cu cel puţin 70 kg, totul pentru un plus de agilitate şi economie. Sistemul start&stop şi servodirecţia electrică vor fi standard.
Dimensiunile generale (4.43 metri lungime, 1.83 metri lățime, 1.61 metri înălțime) vor fi sensibil mai mari, garantând un spațiu interior generos pentru cinci pasageri, graţie unui ampatament de 2,79 metri. Portbagajul va atinge și el valori noi, de 537 litri. O versiune cu şapte locuri şi uşi posterioare culisante va fi şi ea inclusă ulterior în program.
Pentru început, gama de motorizări va cuprinde două versiuni pe benzină (1.6 VTi/120 CP, 1.6 THP/155 CP) şi două diesel (1.6 e-HDi de 90 sau 115 CP). Ulterior, nu este exclusă nici apariţia noilor propulsoare turbo cu trei cilindri, dar şi a unui model hibrid.


