BMW a dezvăluit oficial noul Seria 2 Coupe, urmașul spiritual al legendarului 2002 și primul model din panoplia constructorului bavarez care va purta indicativul “2”.
Pentru a conferi modelelor de nișă o anumită aură de exclusivitate, bavarezii au decis să redenumească derivatele sportive ale Seriei 1, care se vor constitui în noua Serie 2, strategie aplicată deja cu succes în cazul modelelor înrudite Seria 5 și Seria 6, dar și a recent lansatei Seria 4. Din program va face parte și un Cabriolet cu patru locuri. Așteptat pe piață în a doua parte a anului viitor, acesta va apela, în continuare, la soluția pavilionului amovibil textil, din considerente de spațiu și costuri.
Melanj de clasic şi modern – tracţiune spate, interior mai spaţios
La baza noii Serii 2 se află platforma tehnică, tracțiunea spate și motorizările actualei Serii 1. Cu o lungime de 4,43 m și o lățime de 1,77 m, noul Coupe este cu 72 mm mai lung și cu 24 mm mai lat decât vechea Serie 1 Coupe. Ampatamentul a crescut și el cu 30 mm, până la 2,69 m, noul model oferind mai mult loc pentru genunchii (+21 mm) pasagerilor din spate și un portbagaj de 390 litri, cu 20 litri mai încăpător. În plus, noua Serie 2 se poate lăuda cu un coeficient aerodinamic redus (0,29) și o dinamică superioară, grație ecartamentelor față/spate mărite cu 41/43 mm și a distribuției ideale, 50:50, a greutății pe cele două punți.
Interiorul este, în mare parte, preluat de la Seria 1. Un sistem easy-entry, care va ușura accesul la locurile din spate, va fi standard pentru toate modelele, iar centrala de comandă iDrive va beneficia de un display de 8,8 inci și de cea mai nouă versiune a controller-ului tactil, cu funcție de recunoaștere a caracterelor.
Fanii BMW care nu au apreciat designul actualei Serii 1, pot răsufla ușurați! Karim Habib, noul designer șef BMW și omul din spatele actualei Serii 7, a reușit să imprime noului Coupe un aer mult mai agresiv, creionând o parte frontală și posterioară complet diferite, cu blocuri optice mult mai fine, guri de admisie mărite și proporții care ne trimit cu gândul la clasicul 2002. Surprinzător, farurile nu se unesc cu grila dublă proeminentă, în stilul promovat asiduu de noile Seria 3 și Seria 3 GT. Seria 2 este un melanj reușit de clasic și modern, extreme împachetate cu măiestrie într-o caroserie în trei volume bine definite.
Urmând exemplul Seriei 1, noul model va putea fi comandat în liniile de echipare Sport Line și Modern Line. Contra cost (standard pentru M235i) va fi oferit pachetul M Sport, care va aduce, pe lângă modificările estetice, frânele și suspensiile reglate special, o gardă la sol redusă cu 10 mm și jante din aliaj de 18 inci, finisate într-o nuanță specială de gri mat.
Sistemul Driving Experience Control va fi inclus în echiparea de serie și va permite șoferului să aleagă unul dintre cele patru moduri distincte de funcționare a motorului, cutiei, suspensiei și direcției: Comfort, Sport, Sport+ și Eco Pro.
Dinamică de top, motoare turbo, mai puternice şi mai economice
Gama de motorizări va fi, în mare, identică cu cea disponibilă şi în cazul Seriei 1. La debut, vor fi disponibile o versiune pe benzină (220i) și una diesel (220d), ambele cu patru cilindri, capacitate de 2 litri și supraalimentare turbo. Puterea maximă dezvoltată de cele două motoare este și ea identică, 184 CP, singurele diferențe fiind la nivel de cuplu (270 Nm, în cazul modelului 220 i, 380 Nm, pentru 220d), consum mediu (6,3 l/100 km versus 4,5 l/100 km) și accelerație (7 secunde/220i versus 7,2 secunde/220d). Din 2014, gama va fi extinsă cu alte două versiuni diesel, 218d/143 CP și 225d/218 CP.
Modelul de top, M235i, va fi animat de un turbo de 3 litri, în configurație nobilă cu șase cilindri. Acesta va dezvolta 326 CP și 450 Nm, între 1.300 și 4.500 rpm, suficient pentru a propulsa noul coupe de la 0 la 100 km/h în 5 secunde. Modelul echipat cu o transmisie automată cu opt trepte va fi mai rapid, urmând să atingă 100 km/h, cu start de pe loc, în 4,8 secunde. Viteza maximă va fi limitată la 250 km/h, consumul mediu fiind estimat la 8,1 l/100 km. Opțional, va putea fi comandat un diferențial spate cu alunecare limitată, disponibil exclusiv pentru M235i.
Gama completă de motorizări
218d – L4 turbo-diesel, 1995 cmc, 143 CP, 320 Nm/1750-2500 rpm, consum mediu 4,3 l/100 km
220d – L4 turbo-diesel, 1995 cmc, 184 CP, 380 Nm/1750-2750 rpm, consum mediu 4,5 l/100 km
225d – L4 turbo-diesel, 1995 cmc, 218 CP, 450 Nm/1500-2500 rpm, consum mediu 4,7 l/100 km
220i – L4 turbo, 1997 cmc, 184 CP, 270 Nm/1250-4000 rpm, consum mediu 6,1 l/100 km
228i – L4 turbo, 1997 cmc, 245 CP, 350 Nm, consum 8,7 l/100 km (specificații americane – n.r.)
M235i – L6 turbo, 2979 cmc, 326 CP, 450 Nm/1300-4500 rpm, consum mediu 8,1 l/100 km
Producția noii Serii 2 va demara luna viitoare, la uzina BMW din Leipzig, primele exemplare fiind așteptate în showroomurile din România în primăvara anului viitor. În Germania, prețurile fără TVA vor pleca de la 25.169 euro, cotație valabilă pentru varianta entry-level inițială, 220i. Pentru dieselul 220d, socotelile vor porni de la 27.311 euro, iar modelul de top, M235i, va costa 36.765 euro.