Oficial, Mercedes-Benz SL 63 AMG s-a prezentat la Barcelona, dar încă o putem numi premieră mondială la Geneva 2012. Noua generație s-a inspirat din punct de vedere tehnic destul de mult de la SLS AMG. Mașina este realizată în întregime din aluminiu, ceea ce a condus la o reducere a masei cu aproape 125 kg. Cu toate acestea, SL 63 AMG nu este un model anorexic când vine vorba de masa totală, de 1.845 kg. Sub capota roadster-ului german se ascunde un V8 biturbo – twin-turbocharged de 5,5 litri.
În premieră SL 63 AMG poate fi comandat în două versiuni de putere. Versiunea de bază are 537 CP și 800 Nm cuplu motor, iar dacă se alege pachetul AMG Performance se ajunge la 564 CP și 900 Nm. Germanii susțin că versiunea AMG Performance este cel mai puternic model din segment. Puterea evident ajunge la puntea spate, dar prin intermediul unei cutii automate cu 7 trepte – AMG SPEEDSHIFT MCT 7. SL 63 AMG ajunge la 100 km/h în 4,3 secunde sau 4,2 cu pachet AMG Performance, la 200 km/h ajunge în 12,9 secunde sau 12,6 secunde, iar viteza maxima este limitată electronic la 250 km/h sau 300 km/h.
Germanii sunt extreme de mândri de consumul înregistrat de noul model. În ciclu NEDC s-a obținut un consum mediu de 9,9 litri la 100 km, o economie de 4,2 litri sau 30 raportat la vechea generație. Este bine de știut că noul SL 63 AMG are în dotarea standard și funcția start/ stop. În cruciada de a pierde kilograme cei de la Mercedes-Benz au apelat și la materiale ceva mai exotice, cum ar fi magneziu. Unele cadre, precum cel de ranforsare a capacului portbagajului, sunt realizate din fibră de carbon, o premieră pentru un model de serie.
Toate brațele suspensiei față/spate sunt realizate din aluminium, ceea ce contribuie la o reducere a masei, dar și la un răspuns mai bun al suspensiei, prin reducerea inerției brațelor. Divizia AMG a avut grijă să calibreze modul de reacție a sistemului ABC – Active Body Control. Sistemul ESP are trei programe, este oferit un pachet pentru șoferii care vor ceva mai multe satisfacții în cazul unei sesiuni de condus sportiv – Sport Handling, iar de pe lista cu opționale AMG Performance Studio recomandăm diferențialul spate AMG și suspensia AMG Performance.
SL 63 AMG este prevăzut și cu Launch Control care se numește Race Start. Sistemul de frânare standard include discuri de 390 mm pe față și etriere cu șase pistonașe, iar pe spate discuri de 360 mm și etriere cu un singur piston. Cine dorește mai mult poate alege sistemul de frânare cu discuri ceramice care se găsește și pe SLS AMG. Conversia de la coupe la roadster și invers durează, în cazul lui SL 63 AMG, 20 de secunde. Opțional poate fi comandat și Magic Sky Control. Interiorul poartă, evident, semnătura AMG și este inspirat de cel al lui SLS AMG.
Date tehnice
Cilindree |
5.461 cmc |
Alezaj x Cursă |
98.0 x 90.5 mm |
Rată de compresie |
10.0 : 1 |
Putere |
395 kW (537 hp) la 5.500 rpm |
Cuplu motor |
800 Nm la 2000-4500 rpm |
Masă motor (gol) |
204 kg |
Masă vehicul |
1.845 kg |
Consum mediu, NEDC |
9.9 l/100 km |
CO2 |
231 g/km |
Clasă de eficiență |
F |
Accelerație 0-100 km/h |
4,3 s 4,2 s* |
Viteză maximă |
250 km/h** |
*Cu pachet AMG Performance
**Limitat electronic