McLaren P15, noul supercar mid-range al casei britanice, confirmat pentru producția de serie

0
239

McLaren va lansa un nou supercar, poziționat între coupe-ul entry-level MP4-12C și top-modelul P1. Proiectul, cunoscut sub numele de cod P15, a fost confirmat chiar de Mike Flewitt, actualul CEO al companiei britanice.

Deși noul model se află încă pe planșetele de creație ale designerilor și inginerilor McLaren, configurația sa este deja cunoscută. McLaren P15 va apela la soluțiile brevetate cu succes de fratele mai mare P1: motor central supraalimentat, cel mai probabil derivat din actualul V8 twin-turbo de 3,8 litri dezvoltat de Ricardo, șasiu și caroserie din fibră de carbon. McLaren refuză să confirme alte detalii, tehnologiile și specificațiile finale fiind departe de a primi undă verde pentru producția de serie.

McLaren P15 nu trebuie confundat cu P13, proiectul unui model complet separat, propus la prețuri ceva mai accesibile și anunțat ca un viitor rival direct pentru Porsche 911. Greutatea sa nu va depăşi 1.400 kg, iar propulsia va fi asigurată de acelaşi V8 bi-turbo folosit de întreaga gamă McLaren, bineînţeles, într-o declinare diferită  de putere, 400-500 CP. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este estimată la mai puţin de 4 secunde.

Prețurile celor două viitoare sportive McLaren vor clarifica poziționarea exactă a acestora. Dacă P13 va costa aproximativ 120.000 de lire sterline, pentru P15 socotelile vor porni de la 400.000 de lire, cifră care plasează noul coupe britanic în liga rarefiată a supercar-urilor mid-range.

Cadența anuală planificată pentru McLaren P15 se ridică la aproximativ 1.000 de unități, în timp ce P13 va fi produs, conform primelor estimări, în cel puțin 2.000-2.500 exemplare. În total, McLaren poate fabrica 6.000 de mașini pe an, la o rată actuală de trei schimburi pe zi.

Șeful McLaren nu a avansat și un termen exact pentru debutul oficial al noului P15, însă noul supercar va sosi cu siguranță pe piață până la finele acestui deceniu. Un posibil urmaș al lui P1 nu va vedea lumina zilei decât abia după ce tehnologiile din domeniul propulsiei electrice, fie că ne referim la baterii sau la motoare, vor avansa suficient de mult, a anunțat Flewitt.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.