Jaguar întregeşte gama de modele supersport cu versiunea extremă R a navei-amiral XJ. Debutul este programat pentru Salonul Auto de la New York, expoziţie ce îşi va deschide porţile peste mai puţin de o săptămână.
Dezvoltat de divizia specială ETO şi botezat XJR, noul top model al gamei Jaguar va fi animat de acelaşi V8 supraalimentat de 5 litri şi 550 CP, prezent şi pe fratele mai mic XFR-S. Compania britanică nu a anunţat performanţele oficiale ale noului XJR, oferit exclusiv cu tracţiune spate şi transmisie automată Quickshift cu opt trepte. Jaguar promite însă cifre ce pot fi asociate doar cu un supercar, iar potrivit primelor speculaţii, acceleraţia de la 0 la 100 km/h nu va depăşi pragul de 5 secunde.
Pentru a intra în posesia mult râvnitului acronim R, impozantul XJ a trecut printr-un lung proces de transformare. Suspensiile complet recalibrate şi pachetul exterior aerodinamic mult mai agresiv sunt primele noutăţi ce vor atrage atenţia fanilor Jaguar. La nivel stilistilic, XJR se va deosebi de modelul standard prin grila de tip fagure, de culoare neagră, un spoiler frontal proeminent şi un set de jante mate cu cinci spiţe şi anvelope de înaltă performanţă, cu balon sport. Tot la exterior, surprinde contrastul dintre ornamentele nobile cromate şi nuanţa exterioară sobră şi rece, Gri GunMetal.
“XJR va fi cel mai performant, agil şi dinamic XJ produs vreodată, împletind performanţele demne de un supercar cu eleganţa tipică Jaguar, devenind cea mai înaltă expresie a luxului şi sportivităţii.”, se arată într-un comunicat al mărcii.