duminică, iunie 8, 2025
AcasăLansari RomaniaFord vrea să depășească Volkswagen pe piața din România

Ford vrea să depășească Volkswagen pe piața din România

Ford a prezentat presei din România modelul B-Max, primul autoturism fabricat integral în România de marca Ford. Odată cu noile grile de prețuri, care aduc o reducere de circa 700 de euro pentru versiunea de bază, Ford a anunțat și care sunt planurile pentru perioada următoare ale celei de-a doua mărci care produce autovehicule în România, după Renault. Zoltan Brassai, șeful Ford România, a declarat în cadrul conferinței de lansare a B-Max că marca americană și-a propus să urce pe poziția a doua în România, după Dacia, depășind astfel Volkswagen, la volumul de vânzări totale, dar și Skoda, la vânzările de autoturisme. În acest moment, Ford a trecut pe a doua poziție la vânzările de vehicule comerciale și pe poziția a patra la autoturisme. În clasamentul general, Ford se află pe locul al treilea, după Volkswagen, și înaintea Skoda.

Modelul B-Max va conta enorm în planurile Ford din România, deși analizele arătau inițial că monovolumul este prea scump pentru piața noastră. Concurența cu modelul Dacia Lodgy era una dezechilibrată, deoarece modelul produs la Mioveni are un preț extrem de bun, în condițiile în care dimensiunile sale îl încadrează într-o clasă superioară (compactă). Pentru a contrabalansa aceste dezavantaj, Ford a refăcut prețurile B-Max, pentru o perioadă de lansare, astfel că în acest moment, modelul de la Craiova poate fi cumpărat cu 10.000 de euro, dacă dispui de 3 cupoane Rabla, sau 12.700 de euro fără aceste cupoane. Avantajele sale constau, pe de o parte, în dotările foarte bune pe care le are încă de la nivelul de bază (ESP, geamuri și oglinzi electrice, Radio CD, 6 airbaguri etc.), o calitate indiscutabilă a materialelor și finisajelor, cele 5 stele EuroNCAP, și în inovatorul sistem al ușilor fără stâlp central (montant B), pe de altă parte, care oferă o suprafață de acces/încărcare exterm de mare.

Lansarea noului model B-Max în România se va desfășura pe parcursul mai multor săptămâni, cu o campanie media, cu week-end „Porți Deschise” și mai multe acțiuni de marketing, concepute pentu a familiariza clienții români cu noul model.

Producția lui B-Max a început în luna iulie, iar în acest moment sunt fabricate peste 500 de unități pe zi, ritmul de producție fiind în creștere. Zoltan Brassai a declarat că dacă în 2012 numărul de B-Max-uri vândute va fi de numai 300, anul viitor ținta este de peste 1.000 de modele vândute pe piața românească. Vânzările totale de anul acesta, până în septembrie, s-au ridicat la aproximativ 9.000 de automobile, din care peste 8.500 au fost exportate.

Dincolo de B-Max, modelele cu care Ford atacă poziția Volkswgen pe piața românească sunt extrem de performante, cu Ford Focus, recunoscut pentru tehnologia pe care se bazează, fiind apreciat de criticii de specialitate ca singurul model mai bun decât VW Golf, apoi Mondeo, model de clasă medie lansat în această toamnă în cadrul campaniei „Go Further”, care se vinde și în SUA sub numele Fusion, modelul de clasă mică Fiesta, care primește din acest an un face-lift important. Acestora li se adaugă SUV-ul Kuga, pick-up-ul Ranger, dar și viitoarele modele dintre care am remarcat crossover-ul EcoSport, un miniSUV oferit în acest moment pe piața sud-americană.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole