După o perioadă de incertitudine vis-a-vis de viitorul lui Viper, Chrysler și divizia SRT – Street and Racing Technology au decis că nu pot lăsa una dintre legendele americane să dispară. Așadar iată că la salonul de la New York americanii au prezentat noul Dodge SRT Viper. Un model care se va produce manual la fabrica Conner Avenue din Detroit – locul unde Viper se produce din 1995. Modelul va fi produs în două versiuni: SRT Viper și SRT Viper GTS. Din punct de vedere al designului parcă s-a evaporat ceva din agresivitatea brută, neșlefuită a vechilor generații. Plusul vine la capitolul impresie artistică, exteriorul noului model fiind atent finisat și asamblat.
Actuala generație marchează o evoluție la capitolul design, chiar dacă vorbim de una ceva mai radicală, totuși rămâne un model cu o linie inconfundabilă… de la capota lungă, la cockpitul mic cu acoperișul double bubble specific modelelor de competiți… până la evacuarea dublă cu finalele amplasate în fața punții spate pe lateral. Versiunea SRT Viper se dorește un model dedicat celor care iubesc puritatea mecanică, doresc să regăsescă în noul model cât mai mult din trecutul Viper. Apropo de trecut, dacă este să fim corecți putem vorbi de trei generații Dodge Viper, dar americanii pentru a câștiga puțin legitimitate au considerat și facelift-urile generații, prin urmare așa am ajuns la cinci. SRT Viper GTS se vrea un rival redutabil în segmentul supercar, prin urmare este ceva mai generos din punct de vedere al gradului de tehnologie avut onbord.
Vorbim despre suspensie activă cu două setări, interior la care au fost utilizate materiale premium și un nivel de echipare extrem de generos. Un Dodge Viper își pierde identitatea dacă sub capotă nu ascunde un propulsor V10 de calibru. Noul model se laudă cu un agregat din aluminiu asamblat manual de 8,4 litri, evident un V10. Prin intermediul cutiei manuale cu șase rapoarte puterea este trimisă spre puntea spate, și vorbim despre 640 CP și 812 Nm. Cutia manuală Tremec TR6060 a fost revizuită, are o timonerie mai precisă și o cursă mai mică a levierului, rapoartele au fost scurtate, iar raportul final a fost micșorat de la 3.55 la 3.07.
Viteza maximă va fi atinsă în treapta a șasea, iar regimul maxim al propulsorului este de 6.200 rpm. Noul șasiu a fost dezvoltat pornind de la experiența acumulată de echipa SRT în campionatele de anduranță. Noul model este cu 50 mai rigid, aluminiul a fost utilizat într-o proporție mai mare lucru ce a contribuit la o reducere a masei totale. De asemenea a fost optimizată și distribușia amselor pe cele două punți. Dodge SRT Viper se poate lăuda pentru prima dată cu un sistem de control al stabilitățiii și al tracțiunii. De asemenea este disponibilă și funcția Launch Control. Sistemul de frânare este dezvoltat în colaborare cu cei de la Brembo, pe față sunt montate discuri ventilate de 355 mm deservite de etriere din aluminiu cu patru pistonașe. Pentru amatorii de sesiuni pe circuit, SRT va oferi un kit numit – SRT Track Package. Modelul va ajunge în showroom-uri la finalul acestui an.