Datsun, marca low-cost readusă recent la viață de Nissan, va prezenta la Salonul Auto de la Delhi prototipul unui viitor model de oraș, dezvoltat pe noua platformă modulară CMF (Common Family Arhitecture) a Alianței Renault-Nissan. Să fie oare semnul că Dacia City poate redeveni un proiect fezabil?
Conceptul reprezintă viziunea Datsun asupra unei posibile expansiuni a gamei actuale și se adresează clienților tineri, din țări cu piețe auto în curs de dezvoltare, precum India, se arată în comunicatul de presă care însoțește prima imagine teaser a prototipului.
Gama Datsun include, în prezent, un hatchback și un MPV, Go și Go+, propuse la prețuri cuprinse între 6.000 și 8.000 euro. Noul model va fi mai mic decât actualul Go, lung de 3,78 metri și va avea doar trei portiere.
Autocar India susține că noul Datsun de oraș va fi construit pornind de la noua platformă modulară CMF a Alianței mamă, Renault-Nissan. CMF nu înseamnă, însă, doar o arhitectură comună, ci și o nouă strategie de producție care va tăia costurile Alianței cu până la 40% și notele de plată către furnizori cu cel puțin 20-30%. Planul revoluționar prevede achiziția unei colecții mai mari de componente, gata asamblate, piese care până acum erau livrate separat și montate în fabricile Renault-Nissan.
Primele mașini care, începând chiar din 2014, vor beneficia de noua tehnologie vor fi noile modele de clasă compactă și medie ale Alianței, printre care Nissan Qashqai și urmașul Lagunei. Ulterior, programul va fi extins și pentru modele de clasa A și B, în plan fiind și noul mini Datsun.
Rămâne de văzut dacă și Dacia va avea de câștigat de pe urma noii strategii și, mai ales, dacă noua platformă va da, în cele din urmă, o nouă șansă celebrului model City. Lansarea unui Datsun de dimensiuni reduse este cel mai bun semn că un mini low-cost, produs sub sigla Dacia, poate fi un proiect fezabil, cu reale șanse de a intra în producția de serie în viitorul apropiat.