Dacia a demarat producția noilor modele Sandero, Logan și Sandero Stepway la Mioveni, după ce acestea au fost lansate oficial la Paris, în cadrul Salonului Auto Mondial de l’Automobile. Sandero a fost deja introdus pe piață și poate fi comandat, în timp ce Logan mai are de așteptat circa o lună până la lansarea comercială.
Dacia a introdus pe liniile de producție noile modele Sandero 2 și parțial Logan 2, după ce liniile de fabricație au fost modernizate în urma unei investiții de 250 de milioane de euro. Reprezentanții Dacia ne-au permis să vizităm noile linii de fabricație, unde au fost implementate mai multe instalații robotizate ce au scos din producție angajați ai uzinei ce făceau asamblarea manual. Personalul nu a fost disponibilizat, ci încadrat în alte departamente. De asemenea, fluxul de producție a fost modificat, pentru a asimila noile tehnologii, dar și pentru scurtarea și eficientizarea producției.
Din punct de vedere tehnic, nu am sesizat deosebiri majore între noile modele și cele vechi mai ales că acestea se produc deocamdată pe aceleași linii, generațiile vechi fiind vândute în continuare pe mai multe piețe. În același timp, față de vizita anterioară, pe care am făcut-o în urmă cu câțiva ani, am constatat o evoluție semnificativă a instalațiilor și fluxului. Uzina a început producția Sandero, modelul care a intrat primul în vânzare, într-un ritm redus, cu o cadență în creștere pe măsură ce protocoalele de asamblare și calitatea producției se menține în standardele Renault. Logan se produce deocamdată într-un număr redus de unități, fiind prezent pe benzile de asamblare Logan 1.
Ritmul total al fabricii va fi de circa 1.400 de automobile pe zi, respectiv, aproximativ 60 de automobile pe oră, cu un mix de producție flexibil, în funcție de cererea de pe piață. Pe liniile de la Mioveni se fabrică simultan, pe aceleași benzi, Logan, Sandero, Duster, la care s-au adăugat generațiile 2 ale primelor două, în timp ce au fost scoase Logan Pick-up și Logan Van.
Jerome Olive, șeful Automobile Dacia, a subliniat importanța creșterii competitivității uzinei din România în raport cu uzina din Tanger. „Fabrica din Maroc a fost construită pentru că la Mioveni a fost atinsă capacitatea maximă, iar marca se dezvolta”, a spus Olive, aducând o serie de argumente pentru a contrazice unele articole care susțineau că Dacia ar putea pleca din România. „România are tradiție în construcția de automobile, în timp ce în Maroc acest lucru lipsește”.
Energy TCe 90
Uzina de motoare de pe platforma din Mioveni a demarat producția noului propulsor de 0.9 litri turbo, în 3 cilindri, de 90 CP, un motor care se va fabrica doar la Mioveni și care va alimenta și producția Renault Clio. Uzina de motoare a fost extinsă și adaptată pentru a găzdui liniile de asamblare pentru noul propulsor, fiind instalată și o nouă instalație de turnare de aluminiu. În acest moment, în Argeș se găsește cea mai mare turnătorie de aluminiu din întreg grupul Renault, fiind utilizată atât pentru carterele motoarelor cât și pentru cele ale cutiilor de viteze. Noul motor H4 Bt, cu denumirea comercială Energy TCe 90 va fi produs, când liniile vor funcționa la capacitate maximă, în 450.000 de unități anual.