Citroen C4 Cactus, promite să devină nu doar unul dintre cei mai neconvenționali actori din segmentul crossoverelor compacte, ci și unul dintre cei mai accesibili. Noul model este propus pe piața din România la prețuri avantajoase, cuprinse între 12.995 și 18.228 euro, cu TVA.
Noul model este primul exponent al noii game abordabile a casei franceze, promovată sub titulatura C-Line. În ton cu filozofia acesteia, C4 Cactus va apela exclusiv la motorizări economice, de cilindree redusă, fiind oferite două variante pe benzină (1.0 VTi/ 82 CP, 1.0 e-THP/110 CP) și două diesel (e-HDi/92 CP, BlueHDi/100 CP). Cu o masă la gol de numai 965 kilograme, modelul entry-level este creditat cu un consum mediu excelent de 4,6 l/100 km și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 12,9 secunde. Varianta diesel BlueHDi/100 CP este și cea mai economică din gamă, grație unui consum mixt oficial de 3,4 l/100 km. Cu un preț de pornire de 16.600 euro, Citroen C4 Cactus 1.6 HDi echipat cu transimia robotizată EGT devine și unul dintre cele mai ieftine crossovere diesel cu transmisie automatizată de pe piață.
Amatorii de crossovere compacte pot opta pentru unul dintre cele trei niveluri de echipare: Live, Feel și Shine, primul disponibil exclusiv în compania motorizării de bază. Printre dotările de serie regăsim şase airbag-uri, ABS+ESP+ASR+AFU, geamuri electrice faţă, oglinzi reglabile electric, sistem audio cu MP3 cu patru difuzoare şi comenzi pe volan, sistem multimedia cu ecran tactil cu diagonoala de 7 inch, lumini de zi cu LED-uri, închidere centralizată cu telecomandă, regulator şi limitator de viteză programabil. Aerul condiționat este disponibil doar de la nivelul Feel în sus, ce aduce în plus Hill Assist, cotieră centrală faţă, kit “mâini libere” prin Bluetooth şi o serie de elemente estetice, iar echiparea de top Shine se laudă cu jante de aliaj de 16 inch, climatizare automată, sistem de navigaţie, senzori de parcare spate şi cameră video pentru marşarier, senzori de ploaie şi de lumină, plafonieră cu LED-uri, oglinzi laterale cu funcţie dezgivrare, geamuri spate şi lunetă fumurii şi sistem audio cu şase difuzoare şi funcţie Jukebox. Citroen C4 Cactus este și primul automobil echipat cu tehnologia revoluționară Airbag In Roof. Airbagul pasagerului din față este integrat în plafon, pe întreaga lungime a parbrizului. Spațiul eliberat în zona planșei de bord este valorificat la maximum, grație unui torpedou extrem de încăpător.
Din punct de vedere stilistic, Citroen C4 Cactus este ușor de confundat cu conceptul omonim lansat în 2013. Singurele detalii distinctive prezente pe versiunea finală sunt montanții B și C convenționali și portierele cu mânere, geamuri laterale și încuietori clasice. Tranziției de la concept la realitate au supraviețuit nu doar blocurile optice futuriste sau plafonul ”plutitor”, ci și ornamentele inedite Airbumps – bandouri din cauciuc umplute cu capsule de aer elastice.
Interiorul neobișnuit de futurist nu pare să aducă nici el schimbări majore față de concept. Schimbătorul de viteze clasic este înlocuit de butoane, respectiv padele pentru modul manual, în cazul optării pentru cutia robotizată EGT, oferită ca opțiune gratuită pentru variantele diesel. Ceasurile de bord și comenzile convenționale de pe consolă au căzut și ele pradă tehnologiei moderne, funcțiile acestora fiind preluate de o pereche de afișaje digitale. În plus, C4 Cactus nu este echipat cu locuri frontale individuale, conform standardelor actuale din industrie, ci cu o imitație de banchetă, o secțiune centrală unind cele două scaune. Display-ul central se laudă cu o diagonală de 7 inci și concentrează toate comenzile principale, inclusiv reglajele dedicate sistemului de climatizare automată. Sistemul de navigație este opțional.
Plafonul panoramic realizat din sticlă cu protecție superioară împotriva razelor UV a permis renunțarea la jaluzeaua de protecție, detaliu ce contribuie la reducerea greutății și menținerea unei oferte generoase de spațiu la nivelul capului. Volumul de încărcare al portbagajului este la nivelul unui hatcback compact clasic – 358 litri, gabaritul noului C4 Cactus fiind, de asemenea, tipic segmentului C: lungime de 4,16 metri, lățime de 1,73 metri, înălțime de 1,48 metri și ampatament de 2,60 metri.
Țintele de vânzări pe piața din România sunt de circa 250 de unități până la finele lui 2015. Rivalii direcți ai noului Citroen C4 Cactus sunt modelul japonez Nissan Juke si fratele sau francez, Renault Captur, ambele cu vanzari ce cochetează cu bariera psihologică de 1.000 unități pe an.
Un detaliu important este garanţia de cinci ani în limita a 100.000 kilometri, oferită de importatorul oficial Citroen în România, Trust Motors, până la finele anului curent. Clienții pot face cunoștință cu noul crossover în cadrul unei ample acțiuni de tip porți deschise, găzduită de rețeaua națională de dealeri Citroen, în perioada 24-26 octombrie.