miercuri, iunie 29, 2022
AcasăIndustrieCarlos Tavares, ex-COO Renault, viitorul șef al PSA/Peugeot-Citroen

Carlos Tavares, ex-COO Renault, viitorul șef al PSA/Peugeot-Citroen

Carlos Tavares, fostul director operațional Renault, va reveni la conducerea unui mare concern auto. Obligat să își părăsească fotoliul managerial la finele lunii august, Tavares este acum nominalizat drept succesor direct al lui Philippe Varin, actualul CEO al foștilor săi rivali de la PSA/Peugeot-Citroen, care se va retrage din funcție în 2014.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, citate de Automotive News, Varin își dorește ca Tavares să devină, pentru început, mâna sa dreaptă, urmând o perioadă de tranziție care va permite Grupului PSA să finalizeze negocierile privind extinderea parteneriatului cu chinezii de la Dongfeng Motor. O înțelegere finală în acest sens nu a fost încă semnată, însă, numirea lui Tavares a fost deja aprobată de consiliul de administrație al PSA.

În ultimii doi ani, Tavares s-a ocupat direct de activitatea Renault, perioadă în care rivalii PSA au cunoscut o evoluție favorabilă din punct de vedere financiar. Printre proiectele sale de succes se află și programul entry-level, cel care a dus la revitalizarea gamei Dacia și la ascensiunea comercială fără precedent a constructorului de la Mioveni. El a fost obligat să părăsească Renault pe 29 august, în urma unei declarații prin care își anunța disponibilitatea de a conduce un grup rival în viitorul apropiat.

Tavares, al treilea CEO PSA din ultimii șapte ani, va prelua șefia celui de-al doilea mare constructor auto din Europa într-una dintre cele mai dificile perioade din istoria companiei. Francezii se luptă, în prezent, să redevină profitabili, să reducă la minimum cheltuielile curente și să își extindă prezența pe piețele din afara Europei. Pierderile operaționale ale Grupului au urcat la peste 510 milioane de euro, doar în prima jumătate a acestui an.

PSA l-a angajat pe Philippe Varin în 2009, imediat după plecarea lui Christian Streiff. Contractul său a fost reînnoit pentru încă patru ani la mijlocul lunii martie, însă Varin se va pensiona anul viitor, odată cu împlinirea vârstei de 62 ani.

Sub bagheta lui Varin, PSA a demarat un amplu plan de reducere a cheltuielilor, printre măsurile adoptate de francezi în acest sens numărându-se închiderea uzinei de la Aulnay, tăierea a 11.200 locuri de muncă și restructurarea board-ului de administrație, din care mai fac parte în prezent doar patru directori, în loc de șase. Tot Varin este responsabil și pentru semnarea unui acord cu sindicatele care prevede înghețarea salariilor, reducerea compensațiilor pentru orele suplimentare, precum și angajamentul ferm de a nu mai închide nicio fabrică din țara natală în următorii trei ani.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Detector AdBlock

Salut! Am detectat folosirea unei extensii de tip AdBlock. Site-ul autoindustry.ro se finanțează și din reclamele afișate. Pentru a-ți putea oferi în continuare conținut de calitate, te rugăm să dezactivezi AdBlock-ul și să reîmprospătezi pagina. Mulțumim că ești alături de noi!