BMW – al treilea an de creștere în România, în 2012

0
268

Grupul german BMW a obținut al treilea an de creștere pe piața din România, în 2012, după cum se precizează într-un comunicat, în condițiile unei piețe auto aflate într-o criză majoră. Vânzările în leasing au crescut considerabil.

BMW Group a livrat în România, potrivit statisticilor proprii, 2.161 de vehicule, în creștere cu 6,56. În paralel, statisticile oficiale de înmatriculări arată un volum de 2.215 autoturisme noi BMW, la care se adaugă 143 MINI, înregistrate pe piața din România. Diferența este dată, cel mai probabil, de vehiculele achiziționate de români de la dealeri din alte țări.

Potrivit datelor BMW, cel mai vândut model a fost X5, cu un total de 387 unități, dar în scădere față de anul trecut cu 10,83. Explicația vine de la migrarea clienților către alte modele, care au crescut comparativ cu perioadele anterioare. BMW Seria 5 este unul dintre acestea, fiind lider în segmentul său, cu 339 unități vândute (+18,95). De asemenea, gama X (cu 1359 unități X1, X3, X5 și X6 livrate) reprezintă 62,88 din totalul livrărilor BMW în România. Printre autoturismele BMW cumpărate anul trecut se numără și 8 modele M, repectiv 7 M5.

În ceea ce privește modalitatea de finanțare, BMW a realizat o statistică pe ultimii 4 ani, care arată că, deși marca a înregistrat o creștere de aproximativ 90, numărul de automobile cumpărate prin leasing a crescut cu 250. În 2012, 75 din clienții BMW au cumpărat mașina în leasing, față de 50 în 2009.

Marca Mini a avut o evoluție de asemenea pozitivă, după cum arată cifrele BMW România, cu 168 unități, adică un plus de 15. Aici exsită o discrepanță cu cifrele de înmatriculări, care arată o scădere (-4,67) pentru marca britanică, la 143 de automobile înmatriculate în 2012, față de 150 în 2011. Cele mai vândute modele MINI au fost Cooper cu caroseria clasică și noul crossover Countryman (35 din total vânzări).

La nivel mondial, bilanțul BMW a adus rezultate-record pentru grup și pentru mărcile grupului, care rămâne liderul global al mărcilor auto premium. Volumul total vândut în lume a fost de 1.845.186 vehicule, cu o creștere de 10,6. Pe mărci, BMW a depășit 1,5 milioane de autoturisme, cu un plus de 11,6 (1.540.085 unități), iar MINI a trecut la rândul său un prag psihologic, de 300.000 de unități (total 301.526).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.