BMW X1 rămăsese singurul model din gamă care nu ajunsese în atenția inginerilor. De acum se laudă cu două linii de design, motorizări noi și cutie automată cu opt trepte. Pentru constructorul german, BMW X1 chiar este un succes, au fost comercializate de la lansarea din 2009 peste 275.000 unități la nivel global. Crossover-ul compact completează gama BMW Sport Activity care mai include X3, X5 și X6. Constructorul german obișnuiește ca la jumătatea carierei unui model să vină cu un update major. În cazul lui X1 acest upgrade a venit mai repede, dar este unul semnificativ din punct de vedere tehnic.
Modificările exterioare sunt discrete. La partea frontală poate fi remarcată o ușoară redesenare a spoilerului și o extindere a zonei acoperite de vopsea. Partea inferioară a spoilerului este acum împărțită în trei zone, și nu una ca până acum. Farurile au fost ușor redesenate, includ lumini de rulat pe timp de zi LED sub clasica formă rotundă BMW. Oglinzile laterale au fost redesenate și încorporează acum și luminile de semnalizat schimbarea de direcție. A fost redesenat și spoilerul spate, acesta include un scut de protecție ceva mai generos dimensionat.
La interior de asemenea modificările sunt discrete. Consola centrală a fost ușor redesenată iar acum este orientată mai mult spre șofer. BMW a acordat o atenție deosebită calității asamblării, materialelor utilizate și a gradului de confort oferit pasagerilor la atingerea comenzilor. Bancheta spate este acum fracționabilă 40:20:40, iar spătarul poate fi înclinat până la un unghi de 31 grade. Volumul portbagajului poate varia astfel de la 360 litri până la 480 litri, iar în cazul rabatării locurilor spate se ajunge la 1.350 litri.
BMW a dezvoltat pentru noul X1 două linii de design și echipare: BMW xLine – accent pe robustețe/ BMW Sport Line – agilitate și dinamică. În continuare va fi disponibil și pachetul M Sport. Dar să revenim la adevăratele noutăți oferite de BMW X1. În primul rând constructrul german a integrat toate elementele sistemului BMW EfficientDynamics – funcție start/ stop atât pentru cutiile manuale cât și pentru cele automate cu opt trepte, modul ECO PRO este opțional, dar standard X1 oferă sistem de recuperare a energiei de frânare, asistare electrică a direcției, indicator pentru schimbarea optimă a treptelor de viteze, compresor al sistemului de aer condiționat care poate fi deconectat. În cazul unui BMW X1 sDrive20d toate aceste sisteme contribuie la un consum mediu mai mic cu 0,9 litri pentru 100 km. Sistemul de tracțiune integrală xDrive este echipare standard pentru două motorizări și opțională pentru încă patru. De asemenea BMW a umblat puțin și la suspensii, oferind setări diferite în funcție de linia aleasă.
Motorizări:
BMW X1 xDrive28i – TwinPower Turbo, cilindree – 1.997 cmc, 245 CP între 5.000 și 6.500 rpm, 350 Nm între 1.250 și 4.800 rpm. Viteză maximă – 240 km/h, 0-100 km/h în 6,1 secunde/ 6,5 secunde pentru cutie automată. Consum mediu – 7,7 litri/ 7,2 litri cutie automată
BMW X1 xDrive20i – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.997 cmc, 184 CP între 5.000 și 6.250 rpm, 270 Nm între 1.250 și 4.500 rpm. Viteză maximă – 215km/h, 0-100 km/h în 7,8 secunde/ 7,9 secunde pentru cutie automată. Consum mediu – 7,6 litri/ 7,2 litri cutie automată
BMW X1 sDrive20i – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.997 cmc, 184 CP între 5.000 și 6.250 rpm, 270 Nm între 1.250 și 4.500 rpm. Viteză maximă – 220km/h, 0-100 km/h în 7,4 secunde/ 7,7 secunde pentru cutie automată. Consum mediu – 7 litri/ 6,7 litri cutie automată
BMW X1 sDrive18i – 4L aspirat, cilindree – 1.995 cmc, 150 CP la 6.400 rpm, 200 Nm la 3.600 rpm. Viteză maximă – 202km/h, 0-100 km/h în 9,7 secunde/ 10,4 secunde pentru cutie automată. Consum mediu – 7,7 litri/ 7,9 litri cutie automată
BMW X1 xDrive25d – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.995 cmc, 218 CP la 4.000 rpm, 450 Nm între 1.500 și 2.500 rpm. Viteză maximă – 230 km/h, 0-100 km/h în 6,8 secunde. Consum mediu – 5,9 litri/ 5,5 litri cutie automată
BMW X1 xDrive20d – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.995 cmc, 184 CP la 4.000 rpm, 380 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Viteză maximă – 215 km/h, 0-100 km/h în 8,1 secunde. Consum mediu – 5,5 litri/ 5,4 litri cutie automată
BMW X1 sDrive20d – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.995 cmc, 184 CP la 4.000 rpm, 380 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Viteză maximă – 220 km/h, 0-100 km/h în 7,8 secunde. Consum mediu – 4,9 litri/ 5 litri cutie automată
BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.995 cmc, 163 CP la 4.000 rpm, 380 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Viteză maximă – 25 km/h, 0-100 km/h în 8,3 secunde. Consum mediu – 4,5 litri
BMW X1 xDrive18d – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.995 cmc, 143 CP la 4.000 rpm, 320 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Viteză maximă – 195 km/h, 0-100 km/h în 9,9 secunde. Consum mediu – 5,5 litri/ 5,4 litri cutie automată
BMW X1 sDrive18d – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.995 cmc, 143 CP la 4.000 rpm, 320 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. Viteză maximă – 202 km/h, 0-100 km/h în 9,6 secunde. Consum mediu – 4,9 litri/ 5 litri cutie automată
BMW X1 sDrive16d – 4L TwinPower Turbo, cilindree – 1.995 cmc, 116 CP la 4.000 rpm, 260 Nm între 1.750 și 3.000 rpm. Viteză maximă – 190 km/h, 0-100 km/h în 11,5 secunde. Consum mediu – 4,9 litri