duminică, octombrie 12, 2025
AcasăAnalizeBMW își păstrează titlul de lider global premium, cu creșteri de 50%...

BMW își păstrează titlul de lider global premium, cu creșteri de 50% în China

Cele mai mari trei mărci din lume care produc automobile premium și de lux, Audi, BMW și Mercedes-Benz, au anunțat rezultatele pentru penultima lună din an, noiembrie, într-un moment tensionat, în care observatorii acestor segmente așteptau deznodământul competiției dintre liderul BMW și urmăritorii de la Audi. Cifrele anunțate de BMW au înlăturat orice dubiu asupra acestei situații: marca bavareză a explodat în noiembrie, cu vânzări de 145.452 de unități, o creștere incredibilă, de peste 26 de procente față de noiembrie 2011. În aceste condiții, diferența față de Audi s-a mărit substanțial, marca din Ingolstadt anunțând numai 123.600 automobile vândute, cu doar 10,6 mai multe decât anul trecut. Cel mai probabil, situația va rămâne neschimbată și după ultima lună din an, fiind imposibil pentru cei de la Audi să recupereze diferența.

Lupta dintre cele două mărci a intrat în atenția analiștilor pieței în ultimii doi ani, după ce Audi a depășit pentru prima dată Mercedes-Benz și a început apropierea de BMW. În 2012, diferența dintre cele două a ajuns la un moment dat la numai câteva mii de mașini, ceea ce a făcut spectacolul și mai palpitant.

Situația anualizată este în acest moment în favoarea BMW, care a vândut 1,38 milioane de automobile în 2012, cu 10,9 mai multe decât în primele 11 luni din 2011. Audi a vândut în aceeași perioadă 1,34 milioane de automobile, cu 12,7 mai multe decât în 2011.

Principalele produse care au generat vânzări BMW au fost Seria 3, cu peste 40.000 de unități și o creștere de 35,7, la care se adaugă și Serie 3 Touring, cu alte 7.766 unități, apoi SUV-ul X3, care a atins un volum de peste 250.000 de unități, de la lansarea din 2010, cu o creștere de 23 în noiembrie (14.653 mașini), și crossoverul X1, cu 14.711 mașini (+37,3). Cea mai spectaculoasă piață a BMW a fost în noiembrie Asia (în special China), unde noile Serie 3 cu ampatament lung, și X1, ambele construite local, au adus o creștere de aproape 50.

De cealaltă parte, Audi nu a performat la fel de bine în Europa, unde a obținut o scădere de -1,9 în noiembrie și o creștere anuală de doar 3,5. De asemenea o diferență a existat în China, unde creșterea Audi a fost de numai 25,9. Dar piața care face în continuare ca BMW să păstreze titlul de lider global premium este cea din SUA, unde vânzările Audi sunt în continuare mult mai mici față de cele al concurenților germani (303.000 BMW, față de 124.000 Audi). Cele mai bune vânzări ale Audi au fost cele ale SUV-urilor Q3, Q5 și Q7, alături de noua generație A3, lansată la mijlocul anului.

Cel de-al treilea brand german din top, Mercedes-Benz, a pierdut ritmul, deși a anunțat, de asemenea, noi recorduri de vânzări. Mercedes a vândut în noiembrie 120.346 vehicule cu 5.7 mai multe ca anul trecut. La nivelul anului 2012 (11 luni) Mercedes-Benz a livrat 1,19 milioane automobile (+5.1).

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole