Audi aduce la Geneva A3 Sportback g-tron, primul model compact din clasa premium ce poate funcţiona, în funcţie de necesităţi sau opţiunea şoferului, cu ajutorul gazului natural comprimat (CNG), al benzinei sau al combustibilului special e-gas, dezvoltat de constructorul german.
Propulsia este asigurată de motorul 1.4 TSI, adaptat pentru a putea fi alimentat cu una dintre cele trei surse alternative de combustie, sistemul de injecţie, tubocompresorul şi catalizatorul fiind modificate. Puterea totală a fost redusă de la 140 la 110 CP, iar cuplul maxim atinge acum pragul de 200 Nm.
Performanţele noului A3 Sportback g-tron sunt apropiate de cele oferite de un model similar cu propulsie convenţională: acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 11 secunde şi viteză maximă de 190 km/h, în condiţiile unui consum de gaz natural comprimat sau Audi e-gas de numai 3,5 kg/100 km. Emisiile de CO2 sunt estimate la 95 g/km sau chiar la 35 g/km, atunci când se apelează la e-gas, combustibilul produs de Audi cu ajutorul energiei eoliene, disponibil însă doar în Germania.
Gazul natural este stocat în două rezervoare ascunse sub podeaua portbagajului. Acestea cântăresc 27 de kilograme fiecare şi pot înmagazina maximum 7 kilograme de CNG la presiunea de 200 de bari.
Audi A3 Sportback g-tron poate parcurge 400 kilometri pe gaz, autonomia crescând la 900 kilometri în cazul pornirii alimentării cu benzină.
Un sistem de senzori monitorizează în permanenţă presiunea gazului în instalaţia de alimentare. Atunci când presiunea este prea mică sau, dimpotrivă, prea mare, sistemul comută automat alimentarea maşinii de la gaz sau e-gas la benzină.