Primul SUV din istoria Bentley ne este prezentat în haine de preserie, în avanpremiera lansării din această toamnă. Britanicii de la Autocar ne dezvăluie designul final al noului model, așteptat în showroomurile din întreaga lume în 2016.
Versiunea de serie a controversatului concept EXP 9F se va distanţa considerabil de cel al precursorului său expus la Salonul Auto de la Geneva, în 2012. EXP 9F nu a avut parte de o primire tocmai călduroasă din partea publicului şi a presei de specialitate, fiind aspru criticat pentru opulenţa sa exagerată, nedemnă de blazonul mărcii Bentley.
Plafonul versiunii de serie va coborî mult mai abrupt spre spatele mașinii, nu doar pentru ca noul SUV să împrumute aerul de coupe al fraților săi clasici, ci și pentru a obține o aerodinamică mai bună, esențială pentru atingerea unui deziderat remarcabil: o viteză maximă de 321 km/h.
Recent, într-o declaraţie făcută publicaţiei Automotive News, fostul șef Bentley, Wolfgang Schreiber, susţinea chiar că EXP 9F a fost un simplu exerciţiu de design, menit să testeze reacţia publicului, fără să reflecte, neapărat, liniile şi proporţiile finale ale modelului de serie. “Atunci când veţi vedea designul aprobat oficial, veţi exclama: Iată un Bentley adevărat!”
La baza primului SUV din istoria Bentley va sta aceeaşi platformă tehnică folosită şi de viitoarele generaţii Audi Q7 şi Porsche Cayenne. Iniţial, modelul britanic va fi oferit exclusiv în compania unor motorizări V8 şi W12 pe benzină, un diesel fiind deocamdată exclus din motive ce ţin, în primul rând, de imagine şi tradiţie.
Deşi majoritatea componentelor vor fi expediate din alte locaţii europene, asamblarea finală va avea loc în uzina Bentley de la Crewe.
Sursă foto: AUTOCAR.co.uk
[…] VEZI DETALII COMPLET ȘI GALERIE FOTO aici. […]