Încă de la prima apariție în public, noua generație Dacia Sandero a fost comparată cu un model concurent din segmentul supermini, VW Polo. Reprezentanții Dacia chiar au afirmat în discuțiile cu presa că au intenționat ca atât Logan cât și Sandero să aibă un design mai german, mai sobru, iar acest lucru se pare că a reușit echipei conduse de designerul Laurens Van den Acker.
Începând cu proporțiile mașinii și terminând cu detaliile la nivelul blocurilor optice, exteriorul Sandero se încadrează exact în tipicul designului german, precis, cu linii drepte, nu atât de latin cum încearcă de exemplu Renault să facă modele sale. De aici și până la comparația cu VW Polo, unul dintre concurenții direcți ai lui Sandero, a fost doar un pas.
Jurnaliștii francezi se întreabă dacă, în cazul în care asemănarea dintre cele două modele ar fi una reală, acesta este un lucru bun sau unul rău. Și pentru a face comparația cât mai realistă, au fost alese fotografii cu culori foarte apropiate ale celor două modele. Singura diferență este la numărul de uși, deoarece nu exsita configurația de culoare cu 5 uși, pentru Polo.
La partea frontală, asemănarea se regăsește vag la nivelul farurilor, unde ambele sunt încadrate de linii drepte, dar cu unghiuri diferite la laturile orientate spre interior. Polo utilizează tăietura pe care o regăsim la toată gama VW, în timp ce Sandero folosește unghiul larg al farului, asemănător cu cel de pe Duster. Grila radiatorului este mai mare la Sandero, cu două linii orizontale, în timp ce la Polo este doar o linie. Spoilerul găzduiește un trapez cu latura mare în jos la Sandero și invers la Polo. Sandero are integrate și proiectoarele în spoiler, Polo nu are. Singura asemănare evidentă o regăsim pe capota motorului, unde cele două nervuri coboară la fel, către marginea farurilor.
La partea din spate, lucrurile seamănă dacă vorbim la modul general. Stopurile au un profil asemănător, dar care se prelungește pe aripă la Sandero, iar la Polo rămâne pătrat, doar pe spate. Sigla este încadrată oarecum similar, numărul este amplasat pe un trapez, pe spoiler, la Sandero, la Polo – direct pe bară. În fine, luneta este rectangulară la Polo, cu colțuri drepte, altfel spus, în timp ce la Sandero este rotunjită.
În concluzie, mașinile sunt diferite, dar au un aer similar, din punct de vedere al apariției. Nu se poate spune că sunt clone, dar pot fi comparate una cu cealaltă. Evident, există și o diferență majoră, prețul: Polo începe de la , în timp ce Sandero poate fi cumpărat cu 6.990 euro.
Cititorii Caradisiac erau indeciși la momentul redactării articolului nostru. Proporția voturilor era de 30 pentru asemănare, 30 nu erau de acord cu asemănarea, 30 susțineau că se aseamănă, dar numai de la distanță.
Așteptăm părerile voastre privind această comparație: Se aseamană Dacia Sandero cu Volkswagen Polo?