joi, septembrie 12, 2024
AcasăMașini noiRenault Twingo reinventat - tracțiune spate și motor turbo ascuns în portbagaj

Renault Twingo reinventat – tracțiune spate și motor turbo ascuns în portbagaj

Renault Twingo se reinventează. Construit pe o arhitectură complet nouă, împărţită cu viitorul Smart ForFour, viitorul Twingo va trece, în premieră, de la configuraţia clasică cu tracţiune faţă la cea cu motor amplasat în spate şi propulsie pe puntea posterioară. Prezentarea oficială va avea loc pe 6 martie, la Salonul Auto de la Geneva.

Mezinul casei franceze va fi repoziţionat ca un model inovativ şi sportiv, cu reale pretenţii premium, arhitectura sa inedită urmând să îi aducă un plus de credibilitate în lupta pentru supremația segmentului A. Anul trecut, Twingo a fost devansat de Fiat Panda, Fiat 500 şi VW Up!, iar vânzările au scăzut cu 31%, la nivel european.

Renault nu a dezvăluit încă secretele tehnice ale noului Twingo, însă, neoficial, se știe că citadina franceză va fi animată de același motor turbo 0.9 TCe în trei cilindri prezent și pe Clio sau Dacia Sandero. Chiar de la debut, Twingo va fi disponibil cu transmisii manuale sau automate cu dublu ambreiaj. Repoziționarea motorului sub podeaua portbagajului va aduce beneficii majore în materie de spațiu și manevrabilitate, raza de bracaj urmând să fie una dintre cele mai reduse din clasă.

Designul este un omagiu adus legendarului Renault 5. Noul Twingo reînvie spiritul ilustrului său înaintaş prin profilul extrem de dinamic, cu o lunetă puternic înclinată şi o linie neobişnuit de plonjată a plafonului. Senzaţia este amplificată de proiectoarele de ceaţă cu tehnologie LED și de cele patru culori vii pentru exterior: albastru deschis, alb, galben si rosu.

Configurația exclusivă cu cinci portiere este inedită, ambele generații anterioare fiind oferite doar în variante de caroserie cu trei uși. Clanțele portierelor sunt clasice, iar mânerele din spate sunt disimulate în rama geamurilor laterale. O altă curiozitate pentru clasa mini ar putea fi reprezentată de apariția unui portbagaj suplimentar, ascuns sub capota din față.

Renault va asambla viitorul Twingo în uzina proprie din Novo Mesto, Slovenia, alături de următoarea generaţie Smart ForFour.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole