Infiniti Europe ia în calcul un contract cu Nissan, pentru piața din România

0
314

Infiniti Europe va începe să caute un nou partener pe piața din România “în viitorul apropiat”, după ce contractul de reprezentare cu Autoitalia a fost reziliat în această toamnă.

Reprezentanții Infiniti Europe ne-au confirmat închiderea Infiniti Centre din România și ne-au precizat că în acest moment clienții Infiniti au la dispoziție mecanisme pentru asistență.

“Infinti Centre s-a închis și avem în plan înlocuirea sa în viitorul apropiat. Suntem interesați de găsirea unui nou importator și vom face cea mai bună alegere: nu vom exclude Nissan din această procedură”, ne-a spus Emma Wilkie, Infiniti Europe Communications and Events Manager. Referitor la suportul acordat clienților existenți, aceștia au la dispoziție un mecanism provizoriu. “Pentru moment, am pus la punct proceduri pentru a reduce la minim inconvenientele clienților noștri”, ne-a mai precizat Emma Wilkie.

Marca Nissan este însă importată în România prin intermediul Renault Comercial Roumanie, compania având contract de reprezentare pentru marca japoneză, pe baza principiilor Alianței Renault – Nissan, de a folosi cea mai bine plasată rețea în fiecare țară. Rețeaua Nissan are 22 de dealeri, cu showroom-uri, în București și mai multe județe din țară.

Infiniti România, centru de reprezentare pentru marca japoneză în țara noastră, s-a închis odată cu rezilierea contractului dintre Infiniti Europe și Autoitalia, companie românească.

Israel Meir, director Autoitalia, a anunțat săptămâna că a renunțat la importul mărcii Infiniti, deoarece vrea să se concentreze pe vânzarea modelelor Fiat și Chrysler în România, respectiv a mărcilor premium și de lux ale alianței. Decizia a fost luată, potrivit reprezentanților Autoitalia, din motive de rentabilitate, care, în cazul României este foarte scăzută ca urmare a vânzărilor slabe ale mărcii Infiniti pe piața autohtonă.

Autoitalia a preluat importurile din România ale mărcii Infiniti în 2009, imediat ce această marcă s-a lansat în Europa oficial. La momentul respectiv a fost o surpriză faptul că Infiniti Europe a preferat o companie independentă în locul rețelei de vânzări Renault – Nissan. Motivul a fost, se pare, dorința de separare clară între mărcile Nissan și Infiniti.

Pentru a respecta cerinețele mărcii, Autoitalia a deschis Infiniti Centre, în 2010, într-una din cele mai elegante clădiri de business, City Gate, din Piața Presei. La începutul acestui an, showroom-ul a fost închis, din aceleași motive de rentabilitate.

Infiniti a vândut anul acesta în România doar 6 automobile, față de 21 câte a vândut în 2012.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.