Deși sedanurile nu au fost niciodată o atracție pentru europenii vestici, dacă nu făceau parte dintr-o clasă superioară, iată că piața cere tot mai mult astfel de caroserii, în special pe cele din clasa C, compactă. În consecință, constructorii au pornit din ce în ce mai multe proiecte pe acest segment, inclusiv pe segmentul premium.
80 creștere până în 2014 în Europa
Mai multe modele noi, sedanuri de clasă compactă, sunt pregătite de lansare în următorul an, pentru a face față cererii din ce în ce mai mari din acest segment. IHS Automotive, companie specializată în cercetări de piață în domeniul auto, a estimat că până în 2014, segementul sedanurilor compacte va beneficia de o creștere de până la 80 în Europa și, de asemenea, în porcente destul de mari în America de Nord și China. După modelele clasice, respectiv noile generații VW Jetta sau Ford Focus, apărute în ultimii doi ani, urmează și extinderi de gamă ale unor constructori consacrați, care acordă o atenție din ce în ce mai mare caroseriilor în 3 volume.
Volkswagen nu se mulțumește cu cele trei sedanuri pe care le are în gamă, fiind concentrat acum pe dezvoltarea unui proiect nou, un CC mai mic, derivat din caroseria lui Jetta, dar care să păstreze caracteristicile unui coupe în 4 uși. Nu este exclus, de fapt, ca acesta să reprezintă urmașul actualului Passat CC, care, după face-lift, și-a pierdut o parte din nume și a rămas doar Coupe Confort. Alături de acesta va fi produs un coupe clasic, care va fi derivat din conceptul New Coupe Compact, prezentat la Detroit în urmă cu doi ani. Pentru o mai bună popularizare, el se pare că se va numi Golf Coupe și va extinde numărul de autoturisme construite pe noua platformă MQB.
Dar și Skoda a anunțat deja sedanul Rapid, bazat pe conceptul MissionL, cel care trebuie să concureze pe segmentul Logan. Iar informațiile din grup vorbesc și despre un model similar cu sigla Seat. Tot în grupul Volkswagen, anul acesta ar urma să fie prezentat A3 sedan, sub numele de Sport Limousine, un concurent direct pentru sedanul BMW Serie 1, dar și pentru celelalte berline din segment.
De la CLA la Logan2
Dacă vorbim despre segmentul premium, atunci să spunem că este gata de apariție și Mercedes-Benz CLA, un coupe în patru uși care este anticipat de Concept Style Coupe, prezentat la Beijing, și care este dezvoltat pe platforma compactă a mărcii. Daimler are ceva experiență în această zonă, cu fostul coupe CLC, dar provocarea este mult mai mare acum, cu un sedan.
Revenind la segmentele populare, dar și la Logan, trebuie să spunem că la Paris va fi prezentată nou agenerație a acestei berline compacte, iar numele ei ar putea fi schimbat din rațiuni de marketing. Nu în ultimul rând, Opel este aproape de lansarea caroseriei sedan pentru compacta Astra.