Praful s-a așezat pe cea mai recentă bătălie din IRC. După San Marino, acțiunea se mută, în premieră, în România pentru etapa de macadam de la Sibiu. Fost „Supporter Event” în Intercontinental Rally Challenge, Raliul Sibiului România a fost organizat pentru prima dată în 2001. A devenit apoi unul dintre cele mai importante evenimente sportive din România și acest lucru se reflectă și în lista de start din acest an. 59 de mașini vor fi la start pentru a parcurge probele dificile din jurul orașului Sibiu, oraș amplasat la 280 km de capitala București.
Fostă Capitală Culturală Europeană în 2007, Sibiul este un oraș vibrant, plin de culoare și de oameni primitori. Sibiul găzduiește primul din cele patru raliuri din estul Europei care urmează în calendarul IRC. După România, concurenții din IRC vor trece în Republica Cehă, apoi Ucraina și Bulgaria. Toate aceste etape vor fi prezentate în transmisiile TV de pe canalul Eurosport.
Pe lângă faptul că este etapă în IRC, Raliul Sibiului este runda a cincea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, ceea ce va însemna un număr mare de piloți locali la start, dar și etapă eveniment în FIA European Rally Cup. Echipajele vor parcurge 100 de kilometri de probă specială în fiecare zi, programul începând în după-amiaza zilei de vineri la ora 14:31 cu prima din cele șapte probe ale zilei. Sâmbătă, acțiunea începe la ora 11:12, iar piloții au de parcurs încă cinci probe speciale. Joi, 19 iulie, începând cu ora 20:00 va avea loc o demonstrație pe străzile din centrul orașului, iar de la ora 21:00 startul festiv în Piața Mică. Parcul de service este găzduit în premieră de centrul istoric al Sibiului, chiar în inima orașului. Tot aici vor avea loc ceremoniile de start și sosire.
Date importante
Deși este considerat un raliu pe macadam, Raliul Sibiului România are și porțiuni de asfalt incluse în probele speciale. Celebra probă Santa Max se va desfășura pe pe ambele suprafețe, iar speciala Păltiniș, lungă de 10 km, este în totalitate pe asfalt. Probele de macadam de la Sibiu nu sunt cele mai dure din lume, dar pericolul unei pene de cauciuc este prezent la fiecare pas. În plus, temperatura amibinetală va depăși cel mai probabil 30 de grade, așa că echipajele vor fi solicitate la maximum mai les pe Gâtu Berbecului, cea mai lungă probă specială a raliului de 28,5 km. Amenajarea probelor a început cu câteva săptămânii în urmă pentru ca cel a important eveniment auto găzduit de orașul Sibiu să fie un succes și la acest capitol.
Cinci informații esențiale
Raliul Sibiului este al treilea raliu pe macadam din calendarul IRC, dar are și câteva porțiuni de asfalt. În total sunt patru etape pe macadam în IRC, ultima fiind cea din Cipru.
Având în vedere că lista de start este plină de echipaje intenationale, șansele caînvingătorul să fie din afara României sunt foarte mari. Nu ar fi însă prima dată când se întâmplă acest lucru. Ultimii patru învingători de la Sibiu au fost născuți în afara granițelor României.
Superspeciala din Raliul Sibiului România, care se va disputa vineri și sâmbătă, va avea loc pe circuitul de rallycross. Echipajele vor parcurge două câte două spectaculoasa probă de 1,9 km.
Jarkko Miettinen este singurul pilot care a câștigat Raliul Sibiului dar și o etapă din IRC, Raliul Chinei în 2008.
Raliul Sibiului România este al doilea eveniment sportiv ca importanță la nivel internațional, organizat în țara noastră, după finala UEFA League.
Lupta pentru victorie
După ce a pierdut victoria la mustață în etapa precedenta din San Marino, Andrea Mikkelsen speră să obțină maximum de puncte pe suprafața sa preferată pentru a avea șanse la un al doilea titlu de campion IRC consecutiv. Mikklesen pilotează pentru echipa Skoda UK și va fi unul dintre principalii piloți de urmărit pe probele speciale de la Sibiu. Unul dintre principalii săi adversari va fi Sepp Wiegand. Germanul vine la Sibiu după ce a obținut prima sa victorie de probă speciala în IRC. Este un pilot experimentat și va încerca să urce pe podiumul de la Sibiu.
Legendarul Francois Delecour va împlini 50 de ani în luna august. Va fi prezent la Sibiu, precedenta sa prezență în IRC fiind în Turul Corsicii disputat în luna mai. Delecour a renunțat la Renault Megane RS în favoarea unui Peugeot 207 S2000. Delecour se va lupta pentru victorie, mai ales că el cunoaște acest raliu, francezul participând și la ediția de trecut. Marco Tempestini, pilotul italian stabilit în România va trece și el pe un automobil Super 2000 pentru etapa de la Sibiu. Învingătorul de anul trecut a concurat în acest an pe un Subaru Impreza R4 STI în etapele IRC de până acum, dar pentru Sibiu a optat pentru o Skoda Fabia.
Suedezul Patrick Flodin va lua startu cu Ford Fiesta S2000, mașina înscrisă de echipa Petter Solberg Engineering. După abandonul din San Marino unde a reușit să parcurgă doar o singură probă specială, Flodin vine la Sibiu și va încerca să obțină cât mai multe puncte, el fiind un specialist al macadamului. Francezul Mathieu Arzeno și colegul sau Michael Burri vor fi prezenți la Sibiu alături de două automobile Peugeot 207 S2000 ale echipei Sainteloc Rancing. Lista de automobile S2000 este completată de pilotul local Dan Gârtofan, la volanul unei Skoda Fabia, dar și de Gergo Szabo care va concura tot pe o astfel de mașină.
IRC Production Cup
Cu două victorii obținute în acest sezon, Andreas Aigner este favorit pentru o nouă victorie la Sibiu la volanul mașinii sale Subaru Impreza R4 STI înscrisă de echipa Stohl Racing. Austriacul vine la Sibiu cu un navigator nou, celebra Ilka Minor preluând locul Danielei Ertl, cea care stă de obicei în dreapta lui Aigner. Piloții români Valentin Porcișteanu și Bogdan Marișca vor fi cu siguranță cei mai în măsură să-i pună proble austriacului, mai ales că Csaba Spitzmuller, liderul competiției interne, va lipsi de la startul Raliului Sibiului datorită unor probleme de sănătate. Raliul Sibiului va marca și revenirea italianului Marco Cavigioli în IRC. Pilotul italian a câștigat prima ediție a IRC 2WD Cup în 2008.
IRC 2WD Cup
Piloții locali Vlad Cosma și Alex Filip vor fi cei mai mari adversari pentu Harry Hunt, cel care a câștigat această clasă în San Marino. Pe lista de start la clasa automobilelor cu două roți motrice vor mai fi și austriacul Michael Kogler cu un Renault Clio R3, italianul Davide Catania și Sebastian Barbu, ambii cu Citroen DS3 R3.
Lucruri Esențiale
Eveniment: Raliul Sibiului România, Intercontinental Rally Challenge, etapa 8 din 13, etapa a 5-a din Campionatul Național de Raliuri, etapă eveniment în FIA European Rally Cup
Start: cursă demonstrativă, ora 20:00 start festiv în Piața Mică, 21:00, joi 19 iulie
Sosire: Piața Mică, Sibiu, 19:00, sâmbătă 21 iulie
Rally HQ: Primăria Sibiu, Piața Mică, Sibiu, România
Service parc: Piața Mare, Sibiu
Cifre: Echipaje înscrise: 59; Probe speciale: 12; Distanță: 200.20 kilometri; Legătură: 357.70 kilometri; Total: 557.90 kilometri; Suprafață: Macadam cu porțiuni de asfalt
Puncte și statistică
Piloți IRC
1 Andreas Mikkelsen (Norvegia) 107 p; 2 Jan Kopecký (Cehia) 83 p; 3 Juho Hänninen (Finlanda) 68 p; 4 Sepp Wiegand (Germania) 52 p; 5 Giandomenico Basso (Italia) 40 p; 6 Bryan Bouffier (Franta) si Umberto Scandola (Italia) 27p; 8 Dani Sordo (Spania) 25 p; 9 Craig Breen (Irlanda) și Freddy Loix (Belgia) 18 p.
Copiloți IRC
1 Ola Fløene (Norvegia) 107p; 2 Cehia) 83 p; 3 Mikko Markkula (Finlanda) 68 p; 4 Timo Gottschalk (Germania) 52 p; 5 Mitia Dotta (Italia) 40 p; 6 Guido D’Amore (Italia) si Xavier Panseri (Franta) 27 p; 8 Carlos del Barrio (Spania) 25 p; 9 Gareth Roberts (Marea Britanie) și Lara Vanneste (Belgia) 18 p.
Constructori IRC
1 ŠKODA 282 p; 2 Peugeot 154 p; 3 M-Sport 84 p; 4 Renault 64 p; 5 Subaru 63 p; 6 Honda 28 p.
Piloți IRC Production Cup
1 Andreas Aigner (Austria) 50 p; 2 Marco Tempestini (Romania) 48 p; 3 Robert Consani (Franta) 47 p; 4 Garry Jennings (Marea Britanie), Ricardo Moura (Portugalia), Jarkko Nikara (Finlanda)si Massimiliano Rendina (Italia) 25 p; 8 Johan Heloïse (Franta) 22 p; 9 Toshi Arai (Japonia), Bob Colsoul (Franta), Donagh Kelly (Irlanda), Sérgio Silva (Portugalia) și Gergo Szabó (Ungaria) 18 p.
Copiloți IRC Production Cup
1 Daniela Ertl (Austria) 50 p; 2 Dorin Pulpea (Romania) 48 p; 3 Nicolas Klinger (Franta) 47 p; 4 Sancho Eiró (Portugalia), Jarkko Kalliolepo (Finlanda), Barry McNulty (Marea Britanie) si Mario Pizzuti (Italia) 25 p; 8 Thibault Gorczyca (Franta) 22 p; 9 Tom Colsoul (Franta), Kevin Flanagan (Irlanda), Borbely Karoly (Romania), Dale Moscatt (Australia) și Fernando Nunes (Portugalia) 18 p.
Piloți IRC 2WD Cup
1 Harry Hunt (Marea Britanie) 58 p; 2 Martin Kangur (Estonia) 33 p; 3 Petru-Antone Boschetti (Franta), Simone Campedelli (Italia), Robert Consani (Franta), Paulo Maciel (Portugalia), Marty McCormack (Marea Britanie) si Joan Vinyes (Spania) 25 p; 9 Davide Catania (Italia) 20 p; 10 Gorka Antxustegui (Spania), Melissa Debackere (Belgia), François Delecour (Franta), Paolo Diana (Italia), Tommy Doyle (Irlanda) și Énio Medeiros (Portugalia) 18 p.
Copiloți IRC 2WD Cup
1 Robbie Durant (Marea Britanie) 58 p; 2 Danilo Fapani (Italia), Filipe Gouveia (Portugalia), Nicolas Klinger (Franta), Benoit Manzo (Franta), Jordi Mercader (Spania), David Moynihan (Irlanda) si Andres Ots (Estonia) 25 p; 9 Cindy Cokelaere (Belgia), Andrea Mini (Italia), Liam Moynihan (Irlanda), Paulo Rego (Portugalia), Dominique Savignoni (Franta) și Gabriel Suarez (Spania) 18 p.
Constructori IRC 2WD Cup
1 Renault 219 p; 2 Honda 83 p; 3 M-Sport 60 p; 4 Peugeot 41 p; 5 ŠKODA 8 p.