Dacia a lansat oficial în România modelul Logan MCV, respectiv caroseria wagon a sedanului Logan, cu un preț la fel de surprinzător precum cel al celorlalte automobile din gamă: 7.790 euro.
Lansarea oficială a avut parte de un invitat surpriză, Horia Brenciu, care, alături de trupa sa, a ținut un recital timp de o oră pe un din scenele Teatrului Național, în fața jurnaliștilor și a celorlalți invitați.
Dacia înlocuiește oficial în gamă vechiul MCV cu un wagon veritabil, așa cum marca de la Mioveni nu a mai avut din vremea Break-ului 1300. Noua caroserie, lansată în primăvară, la salonul auto de la Geneva, are un hatchback (ușa portbagajului) tipic caroseriilor estate/wagon și nu mai apelează la ușile de utilitară pe care le-a avut prima generație. Din acest motiv ea poate atrage, fără discuție, clienți noi, care până acum erau îndepărtați de forma mașinii.
Dacia Logan MCV se caracterizează prin dimensiuni generoase pentru clasa din care face parte, cu o lungime de 4,49 metri, lățime de 1,73 metri și înălțime de 1,51 metri. Ampatamentul este identic cu cel al sedanului, 2,63 metri. Volumul portbagajului este de 573 litri, iar în cazul în care scaunele sunt rabatate, acesta ajunge la 1518 litri. Plierea asimetrică, în format 60/40 a spătarului este standard încă de la modelul de bază. Paleta de motorizări pusă la dispoziția primilor clienți este identică cu cea oferită de Logan. Fanii motorinei pot comanda celebrul diesel de 1,5 litri, într-una din cele două declinări oferite, 75 și 90 CP, alternativa pe benzină fiind reprezentată de două motorizări de cilindree redusă, clasicul motor aspirat de 1,2 litri și micul turbo de 0,9 litri și 90 CP, prezent și pe fratele de concern, Renault Clio. Dacia promite un consum mediu excelent de numai 3,8 l/100 km în cazul versiunilor dCi, în timp ce versiunea 0.9 TCe are nevoie de 5 litri de benzină pentru fiecare sută de kilometri parcursă.
Printre echipamentele de serie se numără ESP, ABS, servodirecție, airbaguri frontale și laterale. Contra cost, vor fi disponibile centrala multimedia MediaNav cu sistem de navigație TomTom și conexiuni bluetooth și USB, limitator/regulator de viteză, asistență la parcarea cu spatele și funcția Eco, ce modifică parametrii de funcționare a motorului pentru a reduce consumul de carburant cu aproximativ 10.
Cel mai scump Logan MCV, în echiparea Laureate, cu motor 1.5 dCi de 90 CP, va costa 12.300 euro.