Infiniti M35h – 3.5 V6/electric (2011 – prezent)

0
424

Versiunea 2012 a primului hibrid Infiniti, M35h, aduce o satisfacție imensă atunci când descoperi că un automobil atât de puternic poate rula cu zero emisii.

Istoric

Este greu să vorbești despre istoria unei mărci care a apărut în urmă cu 23 de ani, în condițiile în care mărcile consacrate au depășit 100. Infiniti s-a lansat în 1989 în cadrul unui amplu proiect care trebuia să conducă la preluarea unei cote de piață solide în SUA, acolo unde atât mărcile premium americane, cât și cele germane, făceau legea. Infiniti a apărut cu o ușoară întârziere față de Lexus, la circa 10 luni diferență, dar la circa 3 ani după Acura, care a profitat din plin de acest avans. Primul model a fost un M30, alături de Q45, astfel că linia M se poate numi drept cea mai longevivă din istoria mărcii. Primul M30 era de fapt un Nissan Leopard, un Grand Tourer cu două uși, transformat în mașină premium, cu mai multe echipamente, motoare noi, suspensii și transmisie îmbunătățite pentru clienții pretențioși. În 1993 producția sa a fost oprită. A urmat M45, primul sedan al seriei M, abia 10 ani mai târziu, fiind și acesta un model cu o viață scurtă, de numai 2 ani, dar care avea un motor V8, de 4.5 litri și 340 CP. Adevăratul M a fost lansat însă în 2005, fiind prima limuzină din aceeași clasă cu Serie 5, A6 sau E Class, construită de Infiniti. Cinci ani mai târziu, era lansată actuala generație, o adevărată limuzină de lux. Acum, versiunea hibrid aduce puține modificări, cu excepția celor legate de propulsie, dar devine unul dintre cele mai avansate automobile din industria auto.

Design

Din punct de vedere estetic, familia M urmează stilul impus de ani buni de Infiniti și designerii săi, cu forme fluide, pline de emoție și sugerând din orice unghi ar fi privite o siluetă organică. Astfel de contururi, linii și volume nu sunt unice în industria auto, le regăsim la mărci de top, precum Maserati sau Aston Martin, dar Infiniti reușește să imprime identitatea proprie mașinilor sale, atât prin prisma proporțiilor, cât și cu ajutorul detaliilor: grila radiatorului, faruri sau jante.

Confort

Și la interior lucrurile stau exact în același mod, stilul Infiniti regăsindu-se fără excepție în toate detaliile. Și pentru că vorbim despre limuzina de top a mărcii, trebuia ca acest lucru să se reflecte și în materiale și finisaje. Piele de cea mai bună calitate, ambianța rafinată, arhitectura elegantă și nelipsitul ceas de pe bord se combină într-unul din cele mai bune interioare de automobil, concurând fără probleme cu liderii germani ai segmentului. Nu trebuie să omit nici confortul scaunelor, unul care depășește aproape tot ceea ce am testat până acum în zona premium și lux. În spate, lucrurile sunt pregătite pentru eventualul proprietar care nu dorește să conducă, spațiul fiind mai mult decât suficient. Aici însă ar fi loc pentru dotări suplimentare, legate de reglaje și echipamente. Portbagajul este suficient pentru o familie cu doi copii și bagaje destule, dar volumul este afectat de bateria motorului electric. Din cauza acesteia nici nu se pot rabata scaunele.

Funcționalitate

Dacă vorbim despre modul în care echipamentele și comenzile își fac treaba, nici aici nu sunt critici, toate atributele descoperite la M35 fiind valabile și la versiunea hibrid. Comenzile pentru propulsia hibrid sunt puține, fiind vorba, practic, despre o alegere a modului de rulare și cam atât (Normal, Sport, ECO și Snow). Display-ul îți poate afișa, dacă dorești, modelul în care sistemele de propulsie funcționează și intercționează, fiind un detaliu interesant, mai ales dacă vrei să găsești cel mai eficient mod de conducere. Interfața multimedia este rafinată, dar ar putea suporta un update pentru a fi în pas cu ultimele tendințe în astfel de sisteme. Acceptă conexiuni Bluetooth, USB sau AUX, avînd încorporate și comenzi pe volan pentru telefon.

Performanțe

Motorul, de fapt combinația de motoare, este ceea ce ne interesează cel mai mult la acest model, deoarece este elementul care îl diferențiază de versiunea fără motor electric. Propulsorul de bază este cel cunoscut în gama Infiniti, 3.5 litri, V6, 306 CP. Motorul electric are 68 CP, care se adaugă în regim de putere maximă, cumulînd, potrivit calculelor complicate, 364 CP. Cuplul celor două motoare este și el impresionant. Celor 350 Nm ai motorului pe combustie li se adaugă alți 270 Nm ai motorului electric, aceștia fiind disponibil chiar de la 1.700 rpm, adică aproape de la ralanti. Acesta este și motivul pentru care la apăsarea completă a accelerației, cu ambele motoare pornite, senzația este una de forță pură: 5,5 secunde de la 0 la 100 km/h. Modelul a fost declarat în 2011, de Guiness Book, ca având cea mai rapidă accelerație pentru un automobil hibrid din lume. Pentru a obține performanțele maxime, trebuie să setezi modul de conducere pe Sport.

Cutia de viteze automată, în 7 trepte, este și ea o componentă importantă a grupului motopropulsor, deoarece ea se interpune inclusiv între cele două motoare. Controlul electronic al regimului de rulare este cel care contribuie și la consumul extrem de mic, optimizat, al mașinii. Cifrele oficiale dau 7 litri/100 km, iar testul nostru s-a apropiat de această valoare în regim combinat, ceea ce pentru un motor de 3 litri și jumătate este chiar o performanță. Trebuie spus că în modul ECO, potrivit pentru un consum redus, dinamica scade.

Manevrabilitate

Comportamentul dinamic al lui Infiniti M35h este unul unic, am putea spune. Cele două componente de bază, direcția și suspensia sunt setate într-o manieră aparte, una orientată foarte mult pe confort, dar fără să-ți lase impresia că mergi cu o limuzină americană din anii ‘70. Direcția este electro-hidraulică, își modifică rezistența în funcție de viteză, dar nu atinge niciodată feedback-ul unui automobil sport. Din acest motiv există momente când ai senzația că te joci pe computer. Altfel spus, precizia direcției nu ajunge la nivelul maxim la viteze mai mari. În schimb, suspensia este într-o permanentă căutare, astfel încât nimic să nu deranjeze pe cei din mașină. Indiferent de calitatea drumului sau de gradul de înclinație al unui viraj, amortizoarele reușesc să păstreze o ținută exemplară a limuzinei. Nu în ultimul rând, frânele sunt susținute în efortul lor de sistemul de recuperare a energiei, care încarcă practic bateria la fiecare frânare, amplificând astfel eficacitatea frânelor tradiționale.

Siguranță

Modelul M35 nu a fost testat în Europa, nici în varianta hibrid. Singurul model testat este FX, cu care are în comun o bună parte a platformei. Pe de altă parte, în SUA, testele M35H au condus la acordarea de 5 stele anul acesta. Tehnologiile care contribuie la acest lucru, dincolo de performanțele șasiului și caroseriei, sunt cele obișnuite deja pentru un model premium din această clasă. ESP, Collision Warning, Lane Departure sunt echipamente oferite de Infiniti pentru siguranța pasagerilor. Totuși, dacă sistemul Cruise Control inteligent este impecabil, Lane Departure Warning este cu un pas în urmă față de ceea ce oferă competiția germană.

Concurență

Prezența în liga limuzinelor premium hibride a devenit de anul acest destul de consistentă. BMW a lansat, după Active Hybrid 7, și versiunea pe serie 5, anul trecut. Bavarezii au schimbat însă tehnologia utilizată, aceasta fiind acum de tip paralel, cu trăsături ce se apropie de M35h (motor 3.0 litri, 6 cilindri, putere 340 CP, accelerație 5,7 secunde, consum mediu 6,4 litri). Prețul Active Hybrid 5 este totuși cel mai mare din segment: 66.800 euro. Și Audi a lansat anul acesta A6 Hybrid. Acesta utilizează un motor și mai economic, însă acest lucru afectează performanțele. A6 are „doar” 245 CP, accelerațiede 7,5 secunde, dar un consum și mai bun, 6,2 litri/100 km. Prețul său este de 53.300 euro, o diferență majoră. În fine, Mercedes E300 BlueTec Hybrid are cel mai mic consum (4,3 litri), prețul este la fel de mic (54.000 euro), și este singurul cu motor diesel.

Costuri

Calculele de costuri pentru modelul Infiniti M35h pornesc de la prețul de bază, 58.378 euro. Un preț mediu între celelalte hibride de pe piață, cu performanțe extrem de bune, cu un consum relativ mare, din cauza cilindreei de 3.5 litri. Câștigul cel mai mare este la taxe și impozite, fiind un motor eco. De asemenea, valoarea de revânzare a mărcii este foarte bună, deși nu ajunge la nivelul mărcilro din Germania.

Concluzii

Infiniti a făcut din M35h un hibrid în adevăratul sens al cuvântului. Cu o tehnologie dezvoltată in-house, cu un motor care are deja o istorie în spate și cu un nivel de rafinament de clasă, poate spera la o felie destul de bună din nișa europeană a hibridelor, dar și în general din cea a limuzinelor premium și de lux.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.