Prima echipă româneacă de Formula 1 ar putea lua startul în 2015. Candidatura noului team este analizată în prezent de Federația Internațională de Automobilism, după ce aceasta a fost acceptată de Bernie Ecclestone, deținătorul drepturilor comerciale din Marele Circ.
Potrivit presei internaționale, noua echipă va fi coordonată de Colin Kolles, germanul de origine română care a mai condus în trecut Force India (2005-2008) și HRT (2010-2011). Kolles va furniza suportul tehnic și logistic, precum și întregul său staff specializat în proiectarea și asamblarea mașinilor de curse.
FIA a decis să extindă numărul de echipe prezente în Marele Circ în decembrie 2013, primul team acceptat pentru sezonul viitor fiind Haas Formula, opera miliardarului american Gene Haas. O a doua candidatură “de înalt standard” se află în plin proces de evaluare. Titulatura sa a fost dezvăluită în premieră de site-ul oficial al Federației: Forza Rossa. Și aici lucrurile devin interesante. Numele pare să ateste legăturile primei echipe românești din Formula 1 cu importatorul Ferrari pentru România, Forza Rossa Holding, companie deținută de soții Bazac. Astfel, în spatele noului team nu s-ar afla nici Dacia și nici Renault, ci nimeni altul decât fostul ministru al sănătății, Ion Bazac.
Confirmarea oficială nu a întârziat să apară. “Este adevărat, însă prea multe amănunte nu putem da în acest moment. Așteptăm răspunsul FIA și apoi vom acționa în consecință”, a declarat Bogdan Sonea, marketing manager Forza Rossa, pentru ziarul Ring.
Rămân, însă, numeroase semne de întrebare legate de sponsorii noii echipe, de motorizările și, bineînțeles, natura relației pe care o va avea team-ul Forza Rossa cu Ferrari.
“Este mult prea devreme să discutăm despre asta. Nu am pus încă lucrurile la punct”, a explicat Sonea.
Forza Rossa nu este la primul proiect de anvergură în domeniul motorsportului, firma soților Bazac susținând, alături de același Colin Kolles, o echipă din Campionatul Mondial de Anduranță, cu trei piloți (Christijan Albers, James Rossiter, Thomas Holzer) și un prototip Lotus T129.