Dacia va avea, începând de anul viitor, propria cupă monomarcă, parte a Campionatului Spaniol de Raliuri (CERA).
Concurenţii din CERA vor avea la dispoziţie maşini cu specificaţii identice, modelul ales pentru a alerga în campionatul spaniol fiind Sandero 1.2. Motorul nu va suferi niciun fel de modificări, urmând să ofere 75 CP, la fel ca în cazul modelului de serie.
Ideea Dacia a plecat de la costurile prohibitive impuse de participarea în CERA, noua cupă monomarcă urmând să deschidă calea spre glorie şi piloţilor cu bugete ceva mai limitate.
Prepararea standard a maşinilor de curse puse la dispoziţie de Dacia acoperă măsurile obişnuite de siguranţă: roll cage, extinctor, centuri de siguranţă speciale, în patru puncte etc.
Cupa Dacia va avea opt runde, pentru un loc de frunte în topul final, participanţii fiind nevoiţi să se claseze pe poziţii cât mai bune în minimum şase dintre cele opt etape. Costurile anuale de participare, estimate de Dacia, se ridică la circa 30.000 euro. Premiul cel mare va fi un Sandero 1.2 de serie şi o promovare în Cupa Renault Sport, în sezonul 2015.
Dacia propune noua sa maşină de curse la un preţ extrem de competitiv: 12.200 euro. Cotaţia nu include, însă, niciun fel de taxe, astfel că preţul final se apropie de 17.000 euro, dacă luăm în considerare TVA-ul şi costurile de montaj pentru kitul de curse, care se ridică la aproximativ 2.000 euro.