BMW celebrează 30 de ani de la lansarea legendei M5 prin ediția specială BMW 30 Jahre M5, limitată la doar 300 de exemplare. Modelul aniversar se distinge prin câteva elemente stilistice unice și, mai ales, prin motorul său de 600 CP, cu 40 CP mai puternic decât cel al versiunii de serie.
Marele V8 bi-turbo de 4,4 litri este în esență aceeași uzină de forță prezentă și sub capota M5-ului clasic. BMW a operat însă câteva modificări de soft ale unității de management ECU și a crescut presiunea turbinelor, pentru a creşte puterea maximă de la nivelul standard de 560 CP, la 600 CP și 700 Nm. Performanțele sunt și ele pe măsură. BMW 30 Jahre M5 este cu 0,4 secunde mai rapid în cazul sprintului de la 0 la 100 km/h (3,9 secunde versus 4,3 secunde), iar viteza maximă ajunge la 305 km/h, în cazul optării pentru pachetul M Driver.
Transmisia manuală rămâne tabu pe piața din Europa, arsenalul noului 30 Jahre M5 fiind pus în valoare de o transmisie robotizată Drivelogic, cu dublu ambreiaj si sapte viteze. Puterea este distribuită exclusiv punții din spate, cuplul variind permanent la fiecare roată, grație unui diferențial inteligent Active M Differential.
Jante de 20 inci bi-colore, vopsea mată Individual Frozen Dark Silver, ornamente din crom negre, piele Merino combinată cu Alcantara şi embleme aniversare speciale vor fi şi ele incluse pe lista modificărilor aduse top-modelului bavarez.
Prima generație BMW M5 a văzut lumina zilei în 1984. În cele trei decenii scurse de la lansarea sa, BMW a lansat alte patru serii, cea actuală, cunoscută sub numele de cod F10, fiind cea de-a cincea. Primul break M5 a debutat în 2007. Vânzările sportivei bavareze au crescut de la generație la generație. Modelul anterior (E60) s-a comercializat în 20.548 unități, doar 1.025 dintre acestea fiind modele Touring.
BMW 30 Jahre M5 sosește în România în vara acestui an. Primele livrări vor avea loc în iunie, prețul ediției aniversare fiind stabilit la 140.638 euro cu TVA (113.418 euro fara TVA).