În maximum doi ani, Alfa Romeo va renunța definitiv la modelele cu tracțiune față, urmând să ofere o gamă formată exclusiv din sedanuri cu tracțiune spate și SUV-uri 4×4. Vestea primită cu entuziasm de puriștii mărcii, anunță, astfel, eliminarea din program a actualelor Mito și Giulietta, care nu vor avea niciun urmaș direct.
În 2015, Alfa va lansa Giulia, un rival pentru BMW Seria 3, iar în 2016, Alfetta, un sedan de clasă mare, concurent direct cu Seria 5, urmat de două SUV-uri, în 2017 și 2018. Coupe-ul 4C și viitorul roadster dezvoltat în colaborare cu Mazda nu vor fi afectate de noua strategie, cele două modele fiind echipate cu tracțiune spate.
Potrivit publicației britanice Car, mișcarea radicală face parte dintr-un plan mai amplu de partajare a platformelor și tehnologiilor folosite de Alfa Romeo și Maserati, direcție prezisă de patriarhul Grupului Fiat, Sergio Marchionne, care sublinia recent importanța tracțiunii spate și a sportivității oferite de aceasta în lupta cu BMW și Mercedes. “Designul e importat, șarmul italian e important, calitatea de top e importantă. Însă, nu poți provoca la duel BMW și Mercedes dacă nu îi poți egala pe nemți în materie de dinamică și plăcere de a conduce.”
Pentru a îndeplini dezideratul lui Marchionne, Alfa și Maserati vor dezvolta o nouă platformă modulară, care va sta la baza viitoarelor modele produse sub sigla celor două branduri. Pe lângă economiile consistente de masă, care vor duce la evitarea lansării unor mașini exagerat de grele, precum 159, colaborarea dintre cele două mărci va da inginerilor de la Alfa acces la motoarele V6 Maserati, create de Ferrari. Printre tehnologiile de top folosite de noile modele Alfa se vor număra un sistem de propulsie hibrid și transmisiile automate cu opt și nouă trepte de la ZF.
Dacă totul merge conform planului, vânzările Alfa Romeo ar trebuie să atingă ținta oficială de 300.000 mașini pe an, ceea ce se traduce printr-o creștere de 200 față de nivelul actual de 100.000 unități.
[…] In maximum doi ani, Alfa Romeo va renunta definitiv la modelele cu tractiune fata, urmand sa ofere o gama formata exclusiv din sedanuri cu tractiune spate si SUV-uri 4×4. Vestea primita cu entuziasm de puristii marcii, anunta, astfel, eliminarea din program a actualelor Mito si Giulietta, care nu vor avea niciun urmas direct, relateaza autoindustry.ro. […]