Ford va întrerupe temporar producția la uzina de la Craiova, ca urmare a cererii scăzute de Ford B-Max, potrivit unor informații provenite de la sindicate, citate de Gazeta de Sud și Hotnews. Reprezentanții Ford România spun că este o precedură normală, generată de criza de pe piața auto, sindicatele susțin că este vorba despre o săptămână în fiecare lună.
Activitatea uzinei Ford din Craiova se va întrerupe pentru o săptămână, în luna septembrie, aproximativ 4.000 de angajați urmând să stea acasă cu un salariu diminuat cu 20. Informația a fost oferită presei de sindicatele de la Ford România, reprezentanții salariaților fiind citați de Gazeta de Sud. Motivul acestei întreruperi temporare a lucrului este cererea scăzută pentru modelul B-Max, singurul produs al uzinei din Craiova. În același timp, uzina de motoare va opri lucrul două zile pe lună. Sursa citată a reușit să obțină și o confirmare din partea directorului de resurse umane, Rob Ardley, că nu vor fi disponibilizări în rândul personalului. Deși reprezentanții patronatului a precizat jurnaliștilor de la Gazeta de Sud că nu au fost stabilite opriri și pentru celelalte luni, sindicatul a afirmat că vor fi săptămâni de șomaj și în lunile care urmează.
“Cei de la Fabrica de Mașini vor sta acasa între șapte și zece zile pe lună, începand din septembrie și până la sfârșitul anului, iar cei de la Fabrica de Motoare vor sta acasă, în medie, două zile pe lună. (…) Noi, sindicatul, am anunțat oamenii miercuri dimineața, iar în cursul aceleiași zile a făcut anunțul și angajatorul”, a declarat Ovidiu Cioroianu, lideri sindical la Ford Craiova.
Ford România, prin Ana-Maria Timiș, Communications& Public Affairs Manager, ne-a trimis punctul de vedere al companiei, care confirmă situația prezentată de sindicate pentru septembrie, în timp ce pentru celelalte luni precizează că “suntem convinși că aceasta este o măsura temporară”.
“Ca reacție la situația precară a pieței europene, Ford România ajustează volumele de producție ale uzinei de la Craiova și are în plan oprirea producției pentru șapte zile în luna septembrie, în cadrul secției Operațiuni Vehicule.B-MAX continuă să fie cel mai bine vândut monovolum de dimensiuni mici din Europa, dar, per total, piața auto continuă să scadă comparativ cu anul precedent.
Ford Romania va continua să își alinieze producția la cererea efectiva a pieței și, datorită flexibilității sistemelor noastre de lucru, putem reacționa în timp real la schimbările pieței, inclusiv prin creșteri de producție.
Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre compania noastra și angajații săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producției angajații se vor afla în șomaj tehnic, fiindu-le plătite sumele astfel prevăzute.
Suntem convinși că aceasta este o măsura temporară și că situația se va ameliora pe măsură ce vânzările de automobile pe piața europeană vor începe treptat să crească.”



